سنندج- ایرنا- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تلاش می‌کنیم ضمن ارتقای بخش‌های فرهنگی دانشگاه، در زمینه‌های دیگر از جمله ارائه خدمات رفاهی و خوابگاهی، به دانشجویان خدمت شایسته‌ای داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، محمدباقر خادم عرفان روز پنجشنبه در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: دوران آموزش مجازی و قرنطینه و عدم حضور دانشجویان، شور و نشاط دانشگاه را از بین برده بود و این دوران ثابت کرد حضور دانشجویان تا چه اندازه ارزشمند است؛ به طوری که بدون حضور آنها دانشگاه معنی و مفهوم خود را از دست خواهد داد.

وی با تاکید بر حمایت از دانشجویان و تلاش برای ارتقای علمی آنان، اضافه کرد: خط مشی دانشگاه این است که از ظرفیت دانشجویان استفاده کنیم زیرا معتقدیم هر دانشجو صاحب استعداد است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به جشنواره های مختلف فرهنگی و کسب عناوین برتر دانشجویان این دانشگاه در این جشنواره ها به معرفی معاونت فرهنگی و دانشجویی و شرح وظایف این معاونت پرداخت و افزود: تلاش می‌کنیم چه در زمینه خوابگاه ها و چه در بخش های فرهنگی به ارتقا دانشگاه و دانشجویان کمک کنیم و در حد توان و محدوده اختیاراتمان از آنها حمایت کنیم.

نهاد رهبری از همکاری دانشجویان استقبال می‌کند

مسوول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست ضمن تشکر از معاونت فرهنگی برای فراهم کردن این مراسم، حضور دانشجویان را تبریک گفت و اضافه کرد: نهاد رهبری در تمام ساعات اداری مانند دیگر مسوولان دانشگاه پذیرای دانشجویان است.

حجت الاسلام مجید بگی با بیان اینکه دفتر نهاد رهبری در دانشگاه جایگاه اجرایی ندارد بلکه جایگاه نظارتی، هدایتی و حکم پدر معنوی دانشگاه را دارد، افزود: هر کدام از شما دانشجویان که علاقه مند به همکاری با ما است می‌تواند به دفتر نهاد رهبری مراجعه کند و ما از حضور شما استقبال خواهیم کرد و امیدواریم همکاری خوبی داشته باشیم.

وی گفت: پذیرش شما دانشجویان در دانشگاه نشان می دهد که در این آزمون برتر از افرادی هستید که در دانشگاه قبول شده اند اما این نکته را بدانیم که هیچ کدام از ما برترین خلق خدا نیستیم زیرا که برتری ما را مدرک تحصیلی ما تعیین نمی کند بلکه ادب و احترام ما این برتری را برایمان به ارمغان می آورد.

مدیر اداره امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با بیان اینکه بیشترین بخش دانشگاه که در ارتباط مستقیم با دانشجویان است مدیریت دانشجویی است، ادامه داد: همکاران ما در بخش مدیریت امور دانشجویی در ایام عید هم سر کار بودند تا بتوانند نیازهای دانشجویان را در حد امکان تامین کنند.

محمد باقری اظهار داشت: در بخش خوابگاه پسران، ۱۵ نفر همکار و ۱۶۲ اتاق و ۷۲۰ تخت داریم اما آمار متقاضیان ما برای دریافت خوابگاه ۷۵۶ نفر است و ما هنوز نتوانستیم ۳۶ نفر از پسران را اسکان دهیم.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در بخش خوابگاه دختران با حضور ۲۶ نفر از همکاران، ۱۶۹ اتاق و ۸۰۸ تخت در اختیار داریم و آمار متقاضیان برای اسکان خوابگاه های دختران ۶۶۶ نفر است و خوشبختانه در اسکان دخترانه دانشگاه مشکلی نداشتیم.

باقری همچنین به معرفی بخش تسهیلات دانشجویی و انواع وام ها پرداخت و گفت: خوشبختانه در این بخش توانستیم اکثر درخواست ها را پوشش دهیم.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.