بجنورد- ایرنا- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برای سال جاری ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد و کسانی که مستعد شغل هستند هدفگذاری شده است.

 حسین خدرویسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: اولویت این نهاد ایجاد اشتغال خانگی و خرد برای نیازمندان است که در حین اجرای طرح مشخص خواهد شد که چه تعداد برای مددجویان زیر پوشش و چه تعداد برای مستعدان شغل خواهد بود.

وی گفت: ۲۲۰ هزار شغل سال گذشته توسط کمیته امداد اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم پشت نوبتی مشاغل را پالایش و نیازهای اولیه آنها را برطرف کنیم گفت: با برنامه ریزی انجام شده در نظر داریم ابتدا با توانمندسازی مددجویان، آنها را از زیر پوشش دائمی این نهاد خارج کنیم که این توانمندسازی با ایجاد اشتغال برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار زن سرپرست خانوار خواهد بود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه گفت: این توانمندسازی با ایجاد اشتغال، کمک به ازدواج مجدد و یا برگرداندن آنها به زندگی قبلی میسر خواهد شد.

خدرویسی افزود: تحقق این میزان شغل نیاز به مقدماتی دارد که در این راستا مددکاران اجتماعی نیاز مددجویان را در زمینه های مختلف از جمله شغل، مسکن، ازدواج مجدد باکمک مشاوران و روانشناسان شناسایی و  تدوین می کنند.

وی افزود: هم اکنون در کشور ۲ میلیون و ۲۵۰ خانوار باجمعیت پنج میلیون نفر زیر پوشش خدمات این نهاد قرار دارند.