تهران- ایرنا - یکصد و دهمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی درحالی برگزار شد که در این مراسم برخلاف گذشته، رژه نظامیان ارتش پیش بینی نشده بود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ» تلویزیون ملی کره شمالی با پخش زنده مراسم بزرگ آتش‌بازی، یکصد و دهمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ»بنیانگذار این کشور را در پیونگ یانگ پوشش داد. 

کره شمالی اغلب سالگردهای سیاسی بزرگ این کشور را هر ۵ یا ۱۰ سال یکبار جشن می گیرد.

«کیم جونگ اون» رهبر این کشور و نوه بنیانگذار نیز قرار بود در این مراسم شرکت کند. او پیشتر در رژه ارتش که به مناسبت صد و پنچمین سالگرد تولد پدربزرگش در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ برگزار شد نیز شرکت کرده بود. 

برپایه این گزارش ارتش کره شمالی و سازمان اطلاعاتی این کشور برای مراسم امسال رژه ارتش را پیش بینی نکردند اما منابع دولتی اعلام کردند به احتمال زیاد راهپیمایی بزرگی برگزار می شود. 

از سوی دیگر «شا دوک شول» سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: دولت این کشور از نزدیک اقداماتی را که برای آماده سازی رژه ارتش انجام می شود دنبال می کند. 

ممکن است کره شمالی تصمیم گرفته باشد رژه ارتش را در مراسم سالگرد تاسیس ارتش انقلابی کره شمالی در تاریخ ۲۵ آوریل برگزار کند.