سنندج- ایرنا- مهار شعله های ۸۲۴ حریق توسط آتش‌نشانان در سال گذشته، انجام چهار انتصاب جدید در شهرداری و پاکسازی سایت دفن زباله چند خبر کوتاه از شهرداری سنندج است.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: سال گذشته آتش نشانان این سازمان در راستای امداد رسانی به شهروندان در مواقع بروز حوادث تعداد یک هزار و ۷۸۸ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات را انجام دادند.

سهیل فضل وزیری افزود: از این تعداد عملیات انجام شده در سال گذشته ۸۲۴ عملیات مربوط به اطفای حریق و ۹۶۴ عملیات نیزمربوط به امداد و نجات بوده است.

وی افزود: بدلیل  حوادث رخ داده در سال گذشته ۱۳۴ شهروند سنندجی مصدوم و ۲۶ نفر هم دراین حوادث جان خود را از دست دادند.

چهار انتصاب جدید در شهرداری سنندج

شهردار سنندج در احکامی جداگانه ای سرپرست سازمان  ساماندهی مشاغل  شهری و فرآورده های کشاورزی ، سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، سرپرست شهرداری منطقه یک و سرپرست شهرداری ناحیه منفصل شهری نایسر را منصوب کرد.

سید انور رشیدی در این احکام، کمال عزیری را به عنوان سرپرست شهرداری منطقه یک و مرتضی سنندجی را به عنوان سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی منصوب کرد.

وی همچنین آرش عنبری را به سمت سرپرست سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات ( فا وا ) داریوش ورمزیار را به عنوان سرپرست شهرداری ناحیه منفصل شهری نایسر منصوب کرد.

جمع آوری و پاکسازی سایت دفن زباله سنندج

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج اظهار داشت: روزانه ۳۸۰ تن زباله توسط پاکبانان از سطح شهر و نواحی منفصل شهری جمع آوری و به سایت دفن زباله انتقال داده می شود.

شکور صلواتی با بیان اینکه پس از انتقال زباله‌ها  به سایت دفن هر روز تمام  زباله‌های سطح شهر با خاک پوشانده می‌شود، گفت: هفته گذشته وزش شدید باد باعث شد که نایلون خالی زباله در زمین‌های اطراف سایت پراکنده شود .

وی اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست و با تلاش ۹۰ نفر از پاکبان‌های خدوم وزحمتکش  تمام نایلون‌های زباله‌های پراکنده شده در زمین های اطراف سایت دفن زباله جمع آوری و تنظیف شد.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری سنندج اداره می شود.