بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح و نهادهای حمایتی مکلف هستند تا پایان سال جاری ۲ جشن ازدواج در این استان برگزار کنند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز شنبه به نقل از  احمد محمدی‌زاده در نشست شورای راهبردی جمعیت استان بوشهر افزود: ثبت احوال نباید بر اساس داده‌های ثبتی، آمار خام تولید و در اختیار پژوهشگران قراردهد بلکهه نیاز است این آمار در کارگروه پژوهش تجزیه و تحلیل و ابعاد وقایع ازدواج و طلاق در شهرستان‌های استان مشخص شود که با این رویه بدون تردید می‌توان کاربردی‌تر برای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی عنوان کرد:  تغییر نگرش  جامعه نسبت به فرزندآوری، اقدام‌های عملی برای افزایش جمعیت، بررسی چالش‌های فرهنگی و اجتماعی در این زمینه، مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت، تاثیر ازدواج و طلاق در افزایش جمعیت از جمله مسائلی است که می‌توان در این ایام به آن پرداخت و ابعاد آن را برای جامعه تبیین کرد.

محمدی‌زاده ادامه داد: با توجه به وضعیت جمعیتی کشور و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش جمعیت و مراقبت در مورد تهدید نسل، امسال برنامه‌های روز ملی جمعیت با اهتمام و جدیت بیشتر به مدت چهار روز در استان انجام شود.

وی تعیین یک روز به موضوع ازدواج و طلاق را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید یک روز به حوزه فرزندآوری و یک روز به تکریم سالمندان اختصاص یابد و صدا و سیما، سازمان فرهنگی شهرداری، سپاه امام صادق (ع)، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادهای فرهنگی برای بازتاب گسترده برنامه‌ها با تمام ظرفیت پای کار باشند.

محمدی‌زاده همچنین خواستار اضافه شدن ۲ کارگروه به ۴ کارگروه قبلی شورای راهبردی جمعیت استان بوشهر شد و گفت: نیاز است کارگروه سلامت و درمان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و کارگروه بانوان با محوریت امور بانوان و خانواده استانداری تشکیل شود تا به مسائل و چالش‌های این حوزه‌ها به‌صورت تخصصی و کاربردی پرداخته شود.

وی با تاکید بر تشکیل شورای راهبردی جمعیت در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران خواستار تعامل و همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر برای اجرای مصوبه‌های دولت در زمینه فرزندآوری شد.