تهران- ایرنا - بدنبال کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی، این کشور با شروع هفته محدودیت های اصلی کرونا را لغو می کند و به تدریج به سمت زندگی عادی می رود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ» با کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا به کمتر از ۱۱۰ هزار مورد در کره جنوبی برای امروز شنبه، این کشور به تدریج به روند عادی زندگی برمی گردد و این کار را با رفع قوانین اصلی فاصله گذاری اجتماعی از روز دوشنبه  شروع می کند. 

آژانس پیشگیری و کنترل بیماری کره جنوبی اعلام کرد با اضافه شدن ۱۰۷ هزار و ۹۱۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا که شامل ۳۰ مورد ابتلا از خارج کشور بوده است، شمار کلی مبتلایان به این ویروس به ۱۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۷۵۱ نفر رسیده است.

آخرین آمارها نشان می دهد روز گذشته با گزارش ۱۲۵ هزار و ۸۴۶ مورد ابتلا، روند کاهشی بیماری ادامه یافت و از قله ای که در ۱۷ مارس با بیش از ۶۲۰ هزار مورد ابتلا به  ویروس «امیکرون» گزارش شده بود فاصله زیادی گرفته و آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نیز کاهش یافته است و به ۰.۱۳ درصد رسیده است. 

قرار است کره جنوبی  در نخستین گام برای روزهای پسا کرونایی دوران همه گیری و پس از گذشت ۲ سال از شروع آن، از روز دوشنبه تمامی محدودیت های مرتبط با فاصله گذاری اجتماعی به جز استفاده اجباری از ماسک  را بردارد.

براساس این برنامه همه قوانین محدودیت کرونایی مربوط به تردد شبانه، رستوران ها، کافه ها و کسب و کارهای کوچک به صورت کامل برداشته خواهد شد. 

کره جنوبی نخستین بار در ماه مارس ۲۰۲۰ مقررات فاصله گذاری اجتماعی را وضع کرد. در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا قوانین سختگیرانه این کشور تنها اجازه می داد ۲ نفر در شب یکدیگر را ببینند و تمامی کافه ها و رستوران ها فقط خدمات بیرون بر ارائه می دادند. 

لازم به ذکر است طبقه بندی ویروس کرونا در این کشور نیز از سطح ۱ به سطح ۲ رسیده است و این بدان معناست که مقام‌های این کشور دیگر نمی توانند بیماران را وادار به قرنطینه کردن خودشان کنند. 

با این وجود مقام‌های بهداشتی پیش بینی می کنند که تعداد آمار روزانه موارد ابتلا به ویروس می تواند میان دامنه ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر برای مدتی شناور باشد.

تاکنون ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معادل ۸۶.۸ درصد جمعیت کشور به طور کامل  با دستکم ۲ دُز واکسن واکسینه  شده اند. تعداد افرادی که در این کشور دُز چهارم را دریافت کرده اند نیز به ۴۲۳ هزار و ۸۱۴ نفر معادل ۰.۸ درصد رسیده است.