شهرکرد-ایرنا- فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری از توزیع ۴۶۰میلیارد تومان کمک  نقدی و غیرنقدی مردمی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا در  استان در قالب قرارگاه مواسات و کمک مومنانه خبر داد.

سردار علی‌محمد اکبری روز یکشنبه در آیین اختتامیه ۲۸۳ واحد مسکن مددجوی و یک‌هزار و ۲۵۰طرح محرومیت‌زدایی در آستانه برگزاری کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور افزود:این میزان کمک‌ در قالب بسته‌های معیشتی، بهداشتی و جهیزیه بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا توزیع شد.

به گفته وی، توجه به محرومان و محرومیت‌زدایی و مردم‌نوازی از وظایف ذاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت سپاه مکمل کار دولت‌هاست، گفت:در هر برهه و زمانی که نیاز باشد سپاه و بسیج حضور فعال برای امدادرسانی به نیازمندان را دارند.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) گفت:در راستای محرومیت‌زدایی با همکاری کمیته امداد امام، بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی ساخت ۲۸۳واحد مسکن از سال ۹۷در استان آغاز شد که به مددجویان کمیته امداد تحویل داده شد.

اکبری از اجرای یک‌هزار و ۲۵۰طرح محرومیت‌زدایی در استان در قالب طرح‌های مختلف در مناطق روستایی و محروم استان خبر داد و گفت: ۱۵کارگاه اشتغالزایی کوچک نیز برای ایجاد اشتغال افتتاح شد.

به  گفته وی، رفع محرومیت یکی از برنامه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه ، بسیج سازندگی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و امام حسن(ع)است.

وی با اشاره به آماده شدن استان برای برگزاری نخستین کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور گفت: تمهیدات لازم برای  برگزاری این کنگره  انجام شده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)کشور و معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهادسازندگی حضور داشتند.