تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

ایلام _ ایرنا_ همزمان با بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در آیینی که به منظور پاسداشت هنرمندان مقام آور ملی و منطقه ای برگزار شد، مصطفی کولیوندی هنرمند حوزه نمایش ایلام به عنوان هنرمند برتر سال استان معرفی شد.

به‌ گزارش ایرنا، این آیین همه ساله همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار که در قالب آن یک‌ چهره هنری به عنوان هنرمند برتر سال در حوزه هنر انقلاب اسلامی معرفی و مورد تجلیل قرار می گیرد.

مصطفی کولیوندی نویسنده، کارگردان و بازیگر حوزه تئاتر اهل شهرستان دهلران و از پرافتخارترین هنرمندان استان ایلام در عرصه نمایش بویژه نمایش خیابانی است.

این هنرمند بیش از ۱۰ مقام برتر در جشنواره تئاتر فجر و مقام های برگزیده فراوانی در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و سایر جشنواره‌های کشوری را در کارنامه‌ هنری خود دارد.
 
رئیس حوزه هنری استان ایلام در این آیین با بیان اینکه هنرمندان آیینه دار شور و شعور در جامعه هستند، اظهار کرد:  گفتمان انقلاب اسلامی و معادلات منطقه ای و جهانی چیزی جز هنر نیست و هیچ چیز به اندازه هنر انقلاب و تبلور انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری آن در معادلات جهانی شکوه و گسترش ندارد.

محمدعلی قاسمی افزود: هنر انقلاب ایران فراتر از مرزها، قلمرو و وسعتی که پیدا کرده، بر همگان آشکار شده  و در سایه همین هنر و خلاقیت هنرمندان، بسیاری از آموزه های دینی و انسانی در جلوه رهایی بشریت از قیود سلطه خودنمایی و ماندگار شده است.

وی بیان کرد: هنر انقلاب اسلامی بی آنکه هزینه زیادی برای ساختار جمهوری اسلامی داشته باشد، با تاثیر از آموزه های اسلامی و برگرفته از مکتب اسلام و تشیع در عرصه نظام بین المللی جولان می دهد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی افزود: این شهید به ما نشان داد با یک دوربین می توان بسیاری از ناگفته ها را به گفته درآورد و در معرض قضاوت دیگران قرار داد و در واقع  با کمترین امکانات، بزرگترین صحنه ها را آفرید و ذهن و وجدان جهانیان را به واکنش وا داشت.