پیشوا - ایرنا - فرماندار شهرستان پیشوا گفت: یک کارخانه شیر در این شهرستان فقط به خاطر نبود جاده دسترسی تعطیل است و با وجود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و استقرار دستگاه‌ها همچنان نتوانسته فعالیت خود را آغاز کند.

به گزارش ایرنا، ابراهیم تاجیک نوری روز یکشنبه در جریان اجرای طرح یکشنبه‌های تولید و بازدید از کارخانه تولید لبنیات روستای قلعه سین گفت: رهبر معظم انقلاب سال جدید را با عنوان" تولید، دانش‌بنیان،  اشتغال‌آفرین" نامگذاری کرده‌اند تا با استفاده از تولیدات دانش‌بنیان، زمینه ایجاد اشتغال پایدار در جامعه ایجاد شده و رشد و رونق اقتصادی را سبب شود بنابراین همه باید تلاش کنند تا مشکل کارخانجاتی مانند این مرکز رفع شود.

وی اظهار داشت: رفع بسیاری از مشکلات به اعتبار و بودجه نیاز ندارد بلکه با هم‌دلی وهمراهی تمامی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی می توان مشکلی را که به خاطر جانمایی نامناسب در احداث این کارخانه ایجاد شده  را رفع کرد.

فرماندار شهرستان پیشوا تصریح کرد: هرچند که شهرستان پیشوا، قطب تولید محصولات زراعی و دامی استان تهران محسوب می‌شود ولی قطعا با تأسیس و راه‌اندازی کارخانه‌های صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه تولید لبنیات، چرخه تولید کامل شده و ارزش افزوده بیشتری نصیب منطقه می‌شود از این رو، همه دستگاه‌ها موظفند نسبت به رفع مشکلات و موانع تولید در راستای تحقق اهداف شعار سال اقدام کنند.

تاجیک‌نوری تأکید کرد: تا زمانی که تولیدکننده در پیچ و خم‌های اداری گرفتار شده و دست او را با قوانین و کاغذبازی‌های مرسوم ببندیم، نباید توقع داشته باشیم که تولید و ایجاد اشتغال از وضعیت مناسب‌تری برخوردار باشد، صاحبان صنایع با سرمایه خود وارد میدان تولید و اشتغال شده‌اند و این مسئولانند که باید با حضور نزد این افراد، مشکلاتشان را در محل تولید بررسی و رفع کنند.

در این دیدار مقرر شد تا موضوع زیرسازی و آسفالت راه دسترسی و اصلاح تیرهای چراغ برق با جلسه مشترک بهره‌برداران کشاورزی منطقه قلعه سین و همکاری تمامی دستگاه‌های شهرستانی در دستور کار قرار گرفته و موضوع تامین سرمایه در گردش آن در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مطرح شود.

کار ساخت کارخانه صنایع لبنی روستای قلعه سین پیشوا در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع زمین و زیربنای هشت هزار مترمربع شامل سالن‌های تولید و ساختمان اداری از سال ۱۳۹۰ آغاز و کار احداث آن در سال ۱۳۹۵ به پایان رسید.

این کارخانه که در سال ۱۳۹۷ موفق ره دریافت پروانه تولید گردید قادر است تا ۳۰ نوع محصول لبنی شامل کره، خامه، شیر پاستوریزه، ماست، کشک، روغن حیوانی، انواع و اقسام پنیر را تولید کند و در فاز اول ۱۳۰ نفر را مشغول به کار کند.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.