سنندج- ایرنا- جشن گلریزان برای کمک به آزادی۲۵۳ نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی کردستان با حضور مسوولان استانی و مردم برگزار شد.

به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در کردستان عصر یکشنبه در این مراسم گفت: اصل صدقه دادن توجه کردن به خلق و مردم جامعه بوده و مورد تاکید دین است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار داشت: ماه رمضان بهار قرآن است و خداوند در سوره بقره می‌فرماید اگر صدقات خود را ابراز کنید کار خوبی است، اما اگر کمک های خود به فقرا را مخفی کنید، بهتر است.

وی یادآور شد: جلسات اینچنینی در تشویق دیگران به کمک به زندانیان بسیار موثر است و خداوند خطاب به کسانی که انفاق می‌کنند می‌فرماید، گناهان شما  بخشیده می‌شود و خداوند به آنچه شما انجام می‌دهید آگاه است و بخشش، خیر  و علم خدا، شامل حال بندگان می‌شود.

استاندار کردستان: دینداری و نوعدوستی مردم کردستان گنجینه بزرگ آنها است

استاندار کردستان هم در این آیین گفت: مردم کردستان در برادری، نوعدوستی و مهربانی زبان زد هستند و این گنجینه بزرگ مردم استان است که باید قدردان آن باشیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار داشت: کردستانی‌ها به مردمانی دیندار و به اختیارالدینی معروف هستند.

وی افزود: امیدوارم نتیجه‌ای که این مراسم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دارد موجب عاقبت به خیری و نزول رحمت برای همه مردم استان شود.

زارعی‌کوشا ادامه داد: نعمت آزادی آسایش و در کنار خانواده بودن و توفیق انجام کار خیر از مصادیق این نعمات است که باید قدر آن را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی اصالت به کیفیت است و با کمیت نیست گفت: اگر نیت نیکو و اخلاص در عمل وجود داشته باشد یک کار کوچک می‌تواند نزد خداوند بسیار ارزشمند باشد.

احسان بهترین راه رسیدن به خدا است

رییس دادگستری استان هم در این مراسم گفت یکی از بهترین راه های رسیدن به خدا و بهشت خدا، احسان است و اگر به دنبال خدا هستیم باید به وسیلە دستگیری کردن و احسان شبیه او شویم.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی با بیان اینکه یکی از خصوصیات شاخص خداوند دستگیری است اضافه کرد: رحمان به معنای رحمت جامع و واسع خدا در عالم است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۴۳ زندانی با جمع‌آوری ۴۹ میلیارد تومان از طریق ستاد دیه آزاد شدند. 

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: در جشن گلریزان سال گذشته نیز بیش از سه میلیارد تومان جمع‌آوری شد.

امسال ۲۵۳ نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی در زندان‌های استان کردستان منتظر کمک‌های خیرین هستند.