ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ساماندهی فضای مجازی و رسانه‌ای در استان، از برنامه‌های مهم این نهاد است که با همراهی خود اهالی رسانه و صاحب‌نظران در صدد اجرای آن هستیم.

علیرضا نوروزی روز دوشنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی افزود: این امر مورد تاکید مقام عالی اجرایی استان نیز قرار دارد و سعی داریم این حوزه را در راستای اجرای درست فعالیت‌های رسانه‌ای ساماندهی کنیم.

وی اضافه کرد: دریافت مجوز از جمله مهمترین مواردی است که باید رسانه‌ها برای فعالیت به آن توجه کنند که بستر آن به صورت کامل در آذربایجان غربی فراهم شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از موارد مهم حوزه فرهنگی، توجه اعتباری ویژه به این بخش است که می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف و برنامه ریزی‌ها یاری کند.

نوروزی تاکید کرد: می‌توان با اختصاص اعتبار مناسب در حوزه فرهنگی، زمینه توسعه سخت افزاری و نرم افزاری این بخش را فراهم کرد.

وی همچنین ساماندهی شورای اطلاع رسانی و ارتقای جایگاه این شورا را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این حوزه نیز برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته که با همراهی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی سعی داریم به آن دست یابیم.

نوروزی با اشاره به اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی، رسانه‌ای شناسنامه دار و اصیل و با اهداف مشخص برای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: باید از این ظرفیت بیش از پیش برای توسعه رسانه‌ای استان استفاده کرد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی هم در این دیدار، گزارشی از اهداف و برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای ارتقای جایگاه این خبرگزاری در استان و همچنین برنامه های پیش رو ارائه کرد.

مجید سلیمانی تاکید کرد: ایرنا بعنوان بازوی رسانه ای دولت برای انعکاس خدمات دستگاه‌های اجرایی به مردم و انتقال مسایل و مشکلات جامعه به مسوولان براساس واقعیت ها و بدور از بزرگ نمایی، اهتمام ویژه دارد و برای این منظور همه تلاش و توان خود را بکار می‌گیرد تا خدمات دولت در بخش‌های مختلف به اطلاع مردم برسد.