بندرعباس- ایرنا- طرح سرشماری و انبارگردانی در بندر شهید رجایی با هدف به روز رسانی آمار کالاها و کانتینرهای موجود در ترمینال‌های بندری و دریایی از روز دوشنبه به مدت ۲ ماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در مراسم توجیهی این طرح در جمع نمایندگان ترمینال‌های کانتینری مستقر در بندر شهید رجایی و دستگاه‌های ناظر این طرح، هدف از اجرای طرح سرشماری و انبارگردانی بندر شهید رجایی را به روز رسانی آمارها و عینیت بخشی کالا و کانتینرهای موجود جهت رفع مغایرت‌های احتمالی عنوان کرد. 
منصور خرمشکوه گفت: این طرح به منظور حفظ و صیانت و کنترل فیزیکی تمامی کالاها و تجهیزات در راستای پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی طی بازه زمانی ۲ ماهه با نظارت حوزه معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، دستگاه قضا ، اداره کل بازرسی استان و پلیس امنیت اقتصادی اجرا خواهد شد.
وی، تشکیل دبیرخانه راهبردی و نظارت بر فرآیند سرشماری، برگزاری جلسات هماهنگی با بخش‌های مربوط طرح، تهیه دستورالعمل‌ها و رویه‌های اجرایی مورد نیاز، نظارت مستمر بر فرآیند سرشماری و پایش و اصلاح امور در حین اجرای طرح و جمع‌بندی و ارائه گزارش را از جمله وظایف دستگاه ناظر در طول اجرای طرح سرشماری و انبارگردانی در بندر شهید رجایی عنوان کرد.
خرمشکوه ضمن تاکید بر اهمیت و درک اجرای این طرح مهم در بندر شهید رجایی یادآور شد: شفافیت، دقت و نظارت بر کار بسیار برای ما مهم است و اعتقاد داریم همه باید در قبال دستگاه‌های ناظر به صورت شفاف پاسخگو باشیم.
"اعظمی نیا" نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان نیز، اجرای سرشماری در حوزه‌های مختلف را یکی از ضروریات و الزامات در هر سازمانی دانست که انجام دقیق آن می‌تواند به برطرف کردن مشکلات و برنامه‌ریزی دقیق  فعالیت‌های سازمانی کمک شایانی نماید.
وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل این طرح به تمامی شرکت‌های مستقر در بندر شهید رجایی ادامه داد: این کار نیاز به همت و کوشش همه دست‌اندرکاران طرح دارد، لذا کارشناسان و مسوولان انبارها و محوطه‌ها در ارائه آمار و مستندات دقت کافی داشته باشند. 
نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان افزود:پس از اتمام سرشماری و جمع‌بندی نهایی وجود مغایرت در هیچ پایانه ای پذیرفته نیست و مسوولیت صحت اطلاعات ارائه شده برعهده شرکت اجرا کننده این طرح خواهد بود.  

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشوراست که درجریان بازدید های رییس جمهور، رییس قوه قضاییه و سایر مسوولان در سال گذشته وسالجاری برا تعیین تکلیف کالاها در انبارها مورد تاکید بوده و موجودی آنها همواره به روز رسانی شود.