شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: امروز امنیت کشور بیش از هر زمان دیگری در سایه اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از جمله ارتشیان دلاور تامین شده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام، روز دوشنبه در مراسم رژه ۲۹ فروردین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیراز افزود: یکی از نقش های مهم ارتش این است که حضورش موجب ترس و وحشت دشمنان کشور و ملت شود به نحوی که آنها خیال هرگونه تعرض و دست اندازی را از سر بیرون کنند.
وی ادامه داد: این دستور قرآن نیز هست که مسلمانان در برابر دشمنان آنچه توانایی هست از نیروی انسانی و تجهیزات آماده کنند تا موجب ترس و خوف دشمن شود.
امام جمعه شیراز گفت: طی سال های گذشته اقدامات و کوشش های ارزشمندی در جهت خودکفایی کشور در تامین تجهیزات و ابزار آلات نظامی شده و به مدد این کوشش ها امروز ارتش و سایر نیروهای مسلح کشورمان به این خودکفایی دست یافته اند به نحوی که به طور عمده وابستگی به خارج قطع شده است.
آیت الله دژکام افزود: علاوه بر قطع وابستگی، می بینیم که حتی سلاح‌هایی که در مجموعه نظامی کشورمان تولید می‌شود در عرصه جنگ‌های منطقه‌ای نسبت به سلاح‌هایی که ابرقدرت‌ها تولید می‌کنند برتری دارند.
وی ادامه داد: البته آنچه که در نزد نیروهای مسلح ما فراتر از ابزار نظامی موجب ترس دشمنان می شود، ایمان و اعتقاد راسخ در کنار ویژگی خداترسی است و اینکه جز ترس از خدا ترس از چیز دیگر را به دل راه نمی دهند.

پاسخ ارتش به هر تهدیدی کوبنده خواهد بود
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که به هر نوع تهدید دشمن را به شکلی کوبنده و فراتر از تصور پاسخ دهد.
امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی افزود: استکبار و بدخواهان کشور بدانند، عمق راهبردی دشمن امروز تحت نظر و در دسترس تجهیزات پیشرفته نظامی جمهوری است و هرگونه تحرکی به دقت رصد می شود و در صورت نیاز پاسخ کوبنده داده خواهد شد.
وی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل ادامه داد: آن امام بزرگوار در آن مقطع با دوراندیشی و نامگذاری حکیمانه روز ۲۹ فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی در حقیقت موجب اقتدار و احیای دوباره ارتش شدند.
او اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی همراه با سایر نیروهای مسلح در تمامی عرصه ها ولایتمداری را سر لوحه کار خود قرار داده و گوش فرمان مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا هستند.