زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای معرفی نیروی کار به کارفرمایان و کارآفرینان و بدنبال آن، نیازسنجی کارفرما و انتخاب نیروی کار مورد نیاز، سامانه جستجوی شغل در دوره جدید وزارت متبوع راه‌اندازی شد.

حامد آرامش روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این سامانه با هدف اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات کاریابی‌ها و استفاده بهینه از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، نقش قابل توجهی در افزایش سطح رضایتمندی جامعه هدف "وزارت مردم" ایفا خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: عمده فرصت‌های شغلی اعلام شده در بخش خدمات به کارمند دفتری، حسابدار، انباردار، نگهبان، کارشناس فروش و کارگر ساده و در بخش صنعت به جوشکار، کارگر خط تولید، تکنسین، طراح کفش و مونتاژکار اختصاص دارد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیان با مراجعه به نشانی اینترنتی‌http://shoghl.mcls.gov.ir  می‌توانند نسبت به ثبت نام، تکمیل پروفایل شغلی و جستجو در فرصت‌های شغلی موجود در سامانه جستجوی شغل اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه تمامی خدمات کاریابی از جمله ثبت نام، اطلاع رسانی فرصت های شغلی کسب شده و بکارگماری جویندگان کار به ذینفعان طرح باید بر بستر سامانه جستجوی شغل ارائه شود، افزود:ملاک ارزیابی عملکرد دفاتر مشاور شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی داخلی، (فعال بودن) بر اساس آمار عملکرد استخراج شده از این خواهد بود.
آرامش در خصوص رعایت ضوابط و مقررات حقوق و دستمزد در بنگاه های اقتصادی هم گفت: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بطور مستمر نظارت بر اجرای درست مصوبه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ را انجام می دهد.
وی با بیان اینکه کارفرمایان استان از تعدیل نیروی کار خودداری کنند اظهارداشت: دولت برای حمایت از کارآفرینان نیز برنامه هایی دارد که بزودی بسته های اعلام و ابلاغ می‌شود.