پاکدشت - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام (ره) شهرستان پاکدشت گفت: هم اکنون ۲۷۰ نفر از ایتام در این شهرستان شناسایی شده اند که یکهزار و ۶۰ حامی به صورت ماهانه از آنان حمایت می‌کنند.

کوروش امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۲۷۰ یتیم و ۲۹۰ نفر از افراد نیازمند به حمایت در قالب طرح محسنین که خانواده‌ آن‌ها توانایی رفع نیازشان را ندارد، در شهرستان پاکدشت شناسایی شده‌اند که این افراد از حمایت یکهزار و ۶۰ حامی برخوردار بوده و کمک‌های مالی به حساب آنان واریز می‌شود و تمامی آنان از حامی برخورداند.
وی اظهار داشت: کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان پاکدشت حدود سه هزار و ۶۰۰ مددجو را تحت حمایت‌های خود قرار داده و تلاش دارد تا ضمن حمایت از آنان، زمینه توانمندسازی و خارج شدن از چتر حمایتی این نهاد مقدس را فراهم کرده تا افراد دیگری را مورد حمایت قرار دهد.

امیری با اشاره به ارائه تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی، کارگاهی و قالیبافی به مددجویان کمیته امداد، خاطرنشان کرد: در حوزه‌ تسهیلات حمایتی، سال گذشته ۳۲۶ فقره تسهیلات به ارزش کلی ۲۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال و در حوزه وام خودکفایی، ۲۳ فقره تسهیلات به مبلغ کلی پنج میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) پاکدشت اعطا شد.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه خرید و تأمین هزینه ودیعه مسکن، سال گذشته ۱۲۵ فقره تسهیلات با مبلغ کلی هفت میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال به مددجویان متقاضی اعطا شد تا بخشی از مهمترین نیاز آنان برطرف شود.
وی افزود: در حوزه درمان مددجویان کمیته امداد پاکدشت نیز سال گذشته ۲۰ فقره تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال به بیماران اعطا شد.
رئیس کمیته امداد پاکدشت همچنین از اعطا ۱۸ فقره وام وجود اداره شده به مبلغ سه میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال و ۱۳ فقره وام فرهنگی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در سال گذشته به مددجویان کمیته امداد پاکدشت خبر داد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.