سنندج- ایرنا- مدیرکل‌کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: سال گذشته بیش از چهار هزار میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت ماهیانه به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان پرداخت شد.

رضا طوسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۶۸ هزار خانوار مستمر بگیر در استان زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) هستند و ماهیانه مستمری و کمک معیشت به حساب آنان واریز می شود.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان و لحاظ کردن پرداخت آن با مستمری و کمک معیشت فروردین جاری افزود: مستمری و کمک معیشت ماهیانه مددجویان تحت حمایت این نهاد امشب ۲۹ فروردین با لحاظ کردن رقم افزایشی به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت واریز می شود.

مدیرکل‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد:  برای خانوارهای یک نفره چهار میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، ۲ نفره ۶ میلیون ریال، سه نفره هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، چهار نفره ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و برای خانوارهای پنج نفره و بالاتر ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال پرداخت می شود.

وی یادآور شد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) را زنان سرپرست خانوار، ایتام، سالمندان، بیماران زمین گیر و افراد از کارافتاده فاقد هرگونه حقوق و درآمد تشکیل می دهند.

طوسی اظهار داشت: سال گذشته چهار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت ماهیانه به حساب ۷۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد کردستان واریز شد.

در حال حاضر ۱۵۳ هزار نفر در کردستان زیرپوشش کمیته ‌امداد امام(ره)  قرار دارند که ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.