تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

قرچک - ایرنا - شهردار قرچک گفت: فیلم سینمایی موقعیت مهدی، یکی از آثار فاخر دفاع مقدس و برنده چندین سیمرغ بلورین در جشنواره فیلم فجر، برای یکهزار نفر از شهروندان قرچکی به‌صورت رایگان اکران شد.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قرچک، محسن خرمی شریف اظهار داشت: فیلم سینمایی موقعیت مهدی، زندگی‌نامه فرمانده لشکر عاشورا سردار شهید مهدی باکری است که در پنج پرده، از زمان آشنایی با همسر و ازدواج تا هنگام شهادت را به نمایش می‌گذارد.
وی افزود: با توجه به این که شهرستان قرچک فاقد سینما است، این اقدام فرهنگی باهدف استفاده مردم از فیلم ‌روز و ارزشی دفاع مقدس و آشنایی آنان با زندگی شهید مهدی باکری به‌صورت رایگان انجام شد و طی آن هزار نفر از شهروندان قرچکی باحضور در کانون ملائک آموزش و پرورش، این فیلم را مشاهده کردند.
شهردار قرچک با بیان اینکه شهدا نقش ارزنده‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند، خاطرنشان کرد: حمایت از آثار فاخر سینمایی و بسترسازی برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر حماسه‌آفرینی‌های دلیرمردان و شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس از اهداف این اقدام فرهنگی بود.
خرمی شریف اضافه کرد: در اکران یک شب این فیلم سینمایی، علیرضا فاتحی نژاد فرماندار و سایر مسئولان قرچک نیز حضور داشته و این فیلم را در کنار عموم مردم مشاهده کردند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
فیلم سینمایی موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه کنندگی حبیب والی‌نژاد با از ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰ اکران خود را سینماهای سراسر کشور آغاز کرده و با پرداخت به ابعاد زندگی شهیدمهدی باکری توانسته با استقبال خوب مخاطبان روبرو شود.
در این فیلم سینمایی بازیگرانی همچون هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا و روح‌الله زمانی نقش‌آفرینی می‌کنند.
این فیم در چهلمین جشنواره فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد و در این مراسم از ۱۴ نامزدی، برنده پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده؛ مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد، حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود.
حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد، این روایت در ۶ پرده تصویر شده‌ است.