به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدمهدی برادران» با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالهای اخیر در حوزه صنعت بازی و اسباببازی فعالیتهای بسیار ویژهای را شروع کرده است، افزود: این کانون با پیشینه فعالیتهای فرهنگی و هنری که در حوزه کودک و نوجوان دارد، به عنوان متولی این حوزه شناخته شده و همیشه به توسعه و پیشرفت این حوزه به خصوص صنعت بازی و اسباببازی کمک کرده است.
وی درباره محصولات و نیازهای روز جامعه در حوزه صنعت بازی و اسباببازی، اضافهکرد: عرضه محصولات باکیفیت ایرانی متناسب با سلیقه و نیازهای اجتماعی و فرهنگی خانوادههای ایرانی در نمایشگاه، باعث خوشحالی است، این رویداد به اعتقاد من نمایشگاه باکیفیت و قابل قبولی بود و مزیتهایی مانند قیمت مناسب از ویژگیهای برندها و شرکتهای بازی و اسباببازی است که میتواند بازار داخل و خارج از کشور را بهرهمند کند.
برادران بیانداشت: با توجه به شکلگیری اداره کل صنایع خلاق، میتوان بستری را برای تجاری و صنعتی شدن شرکتهای فعال در حوزه صنعت بازی و اسباببازی ایجاد کرد تا از همه این مزیتها استفاده شود.
وی گفت: سهمیه دریافت مواد اولیه باکیفیت، اختصاص زمین در شهرکهای صنعتی، اختصاص تسهیلات مالی برای بالا بردن سرمایه در گردش، ایجاد شرایط برای حضور این شرکتها در مجامع بینالمللی، پیگیری برای تسهیل روند صادرات آنها، افزایش دانش صنعتی شرکتها و قرار دادن آنها در زیست بوم و اکوسیستم این صنعت، از جمله مزیتهای این فرآیند است.
معاون وزیر صمت بیانداشت: همه شرکتها و برندهای اسباببازی میتوانند از ظرفیتهای موجود استفاده کنند و به این زیستبوم بپیوندند تا در جریان پیشرفت این صنعت قرار بگیرند، زیرا این صنعت ظرفیت حضور در بازارهای بینالمللی با بهترین کیفیت را دارند.
وی با بیان اینکه شهرک صنعتی پرند به فعالیت شرکتهای فعال در حوزه بازی و اسباببازی اختصاص یافته است، گفت: به صورت خاص در شهرک صنعتی پرند یک منطقه را به صنعت بازی و اسباببازی اختصاص دادهایم و شرایط فعال شدن دیگر شهرکهای صنعتی را برای فعال شدن صنعت بازی و اسباببازی در آنها ایجاد کردهایم.
برادران با اشاره به همکاری و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صنایع عمومی وزارت صمت برای حضور شرکتها در شهرک صنعتی، توضیحداد: در میزان تولید محصولات برای حضور شرکتها و برندهای فعال بازی و اسباببازی، میزان حداقل تولید را مشخص کرده و توصیه میکنیم اگر شرکتها، کمتر از این حد نصاب تیراژ تولید و محصول دارند، به شهرک صنعتی نپیوندند.
وی اضافهکرد: اگر یک شرکت به تولید محدود محصولات میپردازد، باید به گوشه بازار اتکا کرده و به فعالیتهای خود در شرایط فعلی ادامه دهد، اما شرکتهایی که میخواهند به سطح تولید و توزیع بالایی دست پیدا کنند، نسبت به فعالیت خود در شهرک صنعتی اقدام کنند.