شهرکرد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به اینکه مراسم روز جهانی قدس در تمامی شهرها و روستاهای استان به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: این روز از جایگاه‌ها و فرصت‌های عمل به جهاد تبیین به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین میرزایی روز دوشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های روز جهانی قدس در چهارمحال و بختیاری افزود: پس از ۲ سال اعمال محدودیت‌های‌ کرونایی در برگزاری مراسم روز جهانی قدس، امسال همزمان با آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان، برنامه‌های این روز بزرگ با مشارکت تمامی آحاد مردمی و به صورت حضوری در استان برگزار خواهد شد.

وی دفاع از مظلومان و حفظ ارزش‌های اسلام ناب محمدی را یادگاری از مجاهدت‌های امام راحل و یک وظیفه اساسی و ذاتی برای همگان دانست و تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی‌ در برگزاری مراسم روز جهانی قدس نقش اساسی و راهبردی را برعهده دارند اما نباید از نقش محوری مردم نیز در این رابطه غفلت شود.

حسین‌ میرزایی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی به ویژه برنامه گرامیداشت روز قدس باید در سه مقطع قبل، حین و بعد از برگزاری راهپیمایی تقسیم‌بندی شود، یادآور شد: این موضوع مهم است که تا پیش از برگزاری راهپیمایی این روز، فضاسازی موثر و متفاوتی در سطح معابر انجام شود تا مردم به ویژه جوانان متوجه تغییرات شده و خود را برای حضور در این برنامه آماده کنند.

وی به ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه‌ای برای اطلاع رسانی در رابطه با روز جهانی قدس و فرهنگ مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت: کار در این حوزه بسیار است و همه در بسط و توسعه و همچنین نهادینه شدن فرهنگ مقاومت مسئولیت‌ دارند و باید در این فضا نیز وارد میدان شوند.

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری، ماندگاری‌ اثرات‌ برگزاری برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی قدس را مهم خواند و گفت: یکی از پایگاه‌های عمل به جهاد تبیین، روز قدس است و دستگاه‌های‌ فرهنگی برای بهتر برگزار شدن برنامه‌های این روز و تحقق جهاد تبیین، برنامه‌ها و پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

حسین میرزایی استفاده از ظرفیت‌ شبکه شاد برای ارائه محتوا متناسب با روز شمار راهپیمایی قدس و همت اصناف برای فضاسازی محیطی را از جمله برنامه‌های قابل اجرا به مناسبت روز جهانی قدس بیان کرد و افزود: لازم است دستگاه‌های‌ اجرایی، مدارس و بانک‌های‌ واقع شده در مسیر راهپیمایی در فضاسازی‌ محیطی دقت بیشتری داشته باشند.

وی بر اجرای برنامه‌های اغنایی‌، بصیرتی‌ و آگاهی‌بخشی‌ درباره ماهیت انقلاب اسلامی، فرهنگ مقاومت و چرایی روز جهانی قدس تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای زمینه‌سازی حضور مردم و اغناسازی‌ جوانان ضروری است 

رییس‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه وقفه ۲ ساله ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا، فرصت اقدامات تبلیغی‌ و تبیینی را در راستای گرامیداشت روز جهانی قدس محدود کرد، گفت: در ماه رمضان امسال این فرصت دوباره مهیا شده است و باید از تمام ظرفیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این زمینه استفاده شود.

موسی انصاری استفاده از توان هسته‌های مردمی، کانون‌های مساجد، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اصناف را برای فضاسازی محیطی یادآور شد و افزود: روحانیون و هنرمندان و دیگر اقشار اثرگذار اجتماعی‌ نیز می‌توانند در راستای تولید محتوا و اجرای برنامه‌های‌ تبلیغی و ترویجی وارد عمل شوند.

وی اظهار داشت: تلاش می‌شود با تولید کلیپ، فراخوان مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های تبیینی، زمینه لازم برای اغناسازی‌ و آشناسازی جوانان با ماهیت روز قدس فراهم شود.

انصاری با بیان اینکه غده سرطانی صهیونیست‌ یک‌ واقعیت انکارناپذیر است‌ و اثرات مخرب این رژیم غاصب هم‌اکنون در تمام مناطق جهان همچون کردستان عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس دیده می‌شود، گفت: بنابراین نیاز است‌ ماهیت این رژیم منحوس‌ به درستی برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

به گزارش ایرنا، حاضران در این نشست پیرامون لزوم اجرای برنامه‌های جانبی در جریان راهپیمایی روز قدس، ایجاد تنوع در اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با روز قدس، امکان اجرای برنامه‌ خوانش‌ کتاب با هدف نهادینه کردن فرهنگ مقاومت، برگزاری تریبون آزاد در مدارس و مراکز آموزش عالی و نشست‌های تخصصی درباره تاریخ شکل‌گیری‌ رژیم صهیونیستی پیشنهادهایی را ارائه کردند.

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌ شده، راهپیمایی روز قدس در شهرکرد مرکز چهارمحال‌ و بختیاری از آستان‌ امام‌زادگان‌ حلیمه‌ و حکیمه‌خاتون‌ آغاز و با تجمع شرکت‌کنندگان‌ در مصلای‌ امام خمینی (ره) و اقامه نماز جمعه به پایان ‌می‌رسد.