ارومیه - ایرنا - رییس اداره فنی و نظارت بر طرح‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌‎ای آذربایجان‌غربی گفت: پروژه مرمت و بهسازی سالن‌های مسافری و تجاری همراه با سردرب غربی پایانه مرزی تمرچین ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هومن شریفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای اجرای طرح مرمت و بهسازی سالن‌های مسافری و تجاری همراه با سردرب غربی پایانه مرزی تمرچین ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مرمت نمای کامپوزیت همراه با سنگ نمای قسمت تحتانی سردرب شرقی با اصلاح تاسیسات برقی و تهیه و نصب کولر گازی، اجرای زیر ساخت‌های دوربین‌های نظارتی، اجرای نمای کامپوزیت قسمت تحتانی کانال های آبرو سالن تجاری با زیر سازی فلزی آن و بهسازی ساختمان‌های جانبی اتاقک سرچاهی، مخابرات، دیزل ژنراتور و کلراتیو اعم از عایق رطوبتی سقف و اندودهای داخلی از مهم‌ترین کارهای در حال انجام این طرح است.

رییس اداره فنی و نظارت بر طرح‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌‎ای آذربایجان‌غربی گفت: عملیات مربوط به تعمیرات سقف سالن‌های تجاری و مسافری، اجرای کفپوش‌های بتنی محوطه و مقابل سالن مسافری از جنس واش بتن و سنگ پلاک با اصلاح جداول معیوب، تهیه و نصب منبع سوخت سه هزار لیتری با پمپ جهت دیزل ژنراتور از دیگر اقدامات انجام شده در این پایانه مرزی است.

شریفی اضافه کرد: پایانه مرزی تمرچین شامل ۶.۴ هکتار است و برای این پایانه مرزی سالن تجاری به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع و سالن مسافری به مساحت۲ هزار و ۹۲۴ متر مربع احداث شده است.

وی ادامه داد: فاز اول این پایانه در شهریور ماه سال ۱۳۹۰ شامل سالن تجاری و محوطه و فاز دوم در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ شامل سالن مسافری و محوطه و کارهای تکمیلی نیز در شهریور ماه سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، پایانه مرزی تمرچین در سال ۱۳۸۶ تاسیس و در سال ۱۳۹۰ رسمی شده است.