به گزارش ایرنا از سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی،حجت الاسلام علی لطیفی در کارگروه برنامهریزی سفارش و توزیع کتابهای درسی و بستههای آموزشی اظهار کرد: توزیع کتابهای درسی و اهمیت دسترسی به موقع و مناسب دانشآموزان به کتابهای درسی در ابتدای سال تحصیلی، مرتفع شدن برخی چالشهای سالهای گذشته از طریق برنامهریزی متقن و جامع همه دست اندرکاران این فرآیند و مراقبت جدی نسبت به اجرای آن اهمیت بسیاری دارد.
وی افزود: برگزاری این جلسه در اولین روزهای زمانبندی ثبت کتابهای درسی برای پیشگیری از مشکلات و دشواری هایی است که سال گذشته برخی خانوادهها در تهیه کتاب متحمل شدند.
لطیفی، سنجش دانش آموزان ورودی جدید و ثبت وضعیت جسمانی آنان، هدایت تحصیلی، آزمون ورودی و تغییر رشته در مدارس، دانش آموزان تکرار پایه، نقل و انتقالات در مناطق و جابجایی دانش آموزان، ثبت اطلاعات در سامانه های دانشآموزی، برآورد دانش آموزان فاقد مدارک هویتی و جهشی، صدور کد مدارس جدید التاسیس و آشنایی چگونگی استفاده از سامانه ثبت و سفارش کتاب درسی را از عوامل موثر در کیفیت بخشی به توزیع کتاب های درسی در سالهای گذشته دانست.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بر مراقبت در توزیع و سلامت انبارداری کتاب های درسی در سطح استانها و تحویل به موقع بر اساس حوالههای صادر شده تاکید کرد و از نظارت بیشتر سازمان پژوهش با اعزام ناظرانی از تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه به استان ها، خبر داد و افزود: این گروهها بر روند فرآیند ثبت نام و توزیع کتاب درسی نظارت می کنند تا ثبت نام و توزیع با کمترین اشکال و حداکثر رضایت مندی صورت پذیرد.
ثبت به موقع اطلاعات دانشآموزان در سیدا
در ادامه محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن تشریح عملکرد سال گذشته استان ها، بر لزوم دقت و اهتمام ویژه استان ها در ثبت به موقع اطلاعات دانش آموزان در سامانه سیدا، ثبت کتابهای تکمیلی دانش آموزان استعدادهای درخشان و استثنایی و ثبت کتابهای انتخابی در دوره متوسطه اشاره کرد.
وی افزود: امسال شاهد افزایش میانگین ۲۲ درصدی قیمت کتابهای درسی به دلیل افزایش هزینه های چاپ بوده ایم که البته نسبت به افزایش ۲۵ درصدی سال گذشته، مقداری کاهش داشته است.
در ادامه نمایندگان آموزش و پرورش استانها، مسائل و پیشنهادهایی همچون پیگیری رفع نواقص سامانه سیدا و سامانههای مرتبط، تقدیر از استانهای برتر سال قبل، دریافت به موقع کد مدارس جدیدالتاسیس و اتصال سامانه سیدا و سنجش ارائه کردند و به تبادل نظر با کارشناسان سازمان پژوهش پرداختند