زنجان – ایرنا – مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: مهلت تعیین شده برای خرید تضمینی گندم مازاد و بذری از کشاورزان این استان تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال تمدید شد.

ولی الله زمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۱۵ فروردین امسال خرید گندم مازاد و بذری از کشاورزان این استان آغاز شده است و با توجه به اینکه تحویل این محصول استراتژیک تا پایان فروردین ماه بود به دلیل استقبال کشاورزان این زمان تا ۱۵ روز آینده نیز تمدید شد.
وی خاطرنشان کرد: تا پایان روز گذشته/ ۲۹ فروردین/ ماه جاری بیش از ۱۶ هزار تن از این محصول استراتژیک به صورت تضمینی خریداری و در سیلو تخلیه شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان در کمترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز می شود.
زمانی خاطرنشان کرد: مطالبه همه کشاورزانی که گندم بذری و مازاد خود را تحویل شرکت غله داده اند  با بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال  به حساب بانکی آنها واریز شده و تاکنون بدهی نداریم.
به گفته وی، خرید تضمینی گندم بذری و مازاد از کشاورزان استان زنجان در سیلوی غدیر،  کارخانه های آرد سازی تابان، فخر و سایر مراکز خرید انجام می شود. 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: کشاورزان می توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به سیلوی غدیر زنجان مراجعه کنند.