ایلام - ایرنا - فرماندار ویژه دهلران گفت: تشکیل تیم های واکنش سریع حوادث و مهار حریق در این شهرستان با توجه به وسعت و ویژگی ها یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطیف صادقی روز سه شنبه در نشست اطفا حریق اظههر داشت: تشکیل تیم های واکنش سریع با محوریت تربیت بدنی و عضویت مدیران مرتبط، سپاه و بسیج ، هلال احمر، سازمان های مردم نهاد، کوهنوردان و مردم از ضروریات است.

وی بر ضرورت همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی در مواقع حریق تاکید کرد و افزود: شهرداری ها و شرکت های منطقه نیز نهایت همکاری را داشته باشند.

فرماندار ویژه دهلران یادآور شد: هم افزایی ، حضور بموقع و بهره گیری از امکانات موجود و ظرفیت های مردمی در مواقع حریق نقش موثری در واکنش سریع دارد.

صادقی گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طریق اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و فضای مجازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف ایجاد حساسیت نقش موثری در کاهش آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل‌ها ی دارد که باید مد نظر متولیان باشد.

مدیر منابع طبیعی دهلران نیز گفت: در راستای پیشگیری از حریق در سطح مراتع و جنگل ها کلاس های آموزشی و دیدار با عشایر حاشیه جنگل ها در شهرستان انجام شده است.

نصراله پارسه با اشاره به اینکه تلفن ۱۵۰۴ بصورت رایگان آماده دریافت گزارشات آتش سوزی است، افزود: همکاری شوراها و دهیاران و پایگاه های بسیج و آتش نشانی و شرکت ها در آتش سوزی ها یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: برقراری اکیپ‌های گشت و مراقبت با استفاده از نیروهای جوامع محلی به صورت مستمر و پنج گشت موتوری و خودرویی یگان حفاظت و برقراری کشیک شبانه روزی اطفای حریق در شهرستان از جمله برنامه ریزی های این اداره برای پیشگیری و حوادث احتمالی در فصل تابستان است.

مدیر منابع طبیعی دهلران یادآور شد: تأمین و تجهیز ادوات، تجهیز سه دستگاه تانکر ۱۰ هزار لیتری، مجهز کردن سه دستگاه خودرو به رات فایر در راستای پیشگیری و اطفای حریق به صورت آماده باش در سطح شهرستان برنامه ریزی شده است.

پارسه اضافه کرد: ایجاد آتش بُر در سطح حاشیه جاده عرصه‌های جنگلی و مناطق مستعد آتش سوزی از جمله اقدامات پیشگیری در راستای حریق بوده که اداره منابع طبیعی در دستور کار دارد.