گناباد-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب گناباد گفت: زندانیان جرائم مالی غیر عمد زندان گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی برای آزادی نیازمند همراهی و پرداخت هشت میلیارد ریال با مشارکت خیران هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مرتضی امیری سه شنبه شب در آیین جشن گلریزان و کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی و غیر عمد زندان گناباد و بجستان افزود: از این تعداد پنج نفر زندانی و محکوم مالی غیر  کلاهبرداری و هشت زندانی دیگر سایر محکومان جرائم غیر عمد نظیر تصادف و دیه تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: خیران و مردم گناباد در جشن گلریزان چهار میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد متقبل شدند و یا برای تهیه بسته معیشتی حمایت از خانواده نیازمند زندانیان کمک کردند.

دادستان عمومی و انقلاب گناباد گفت: در این راستا تعدادی از خیران این شهرستان به نیات امام هشتم (ع) مبالغی را هم برای آزادی هشت نفر از زندانیان غیر عمد زندان گناباد و بجستان متقبل شدند که طی آیینی در چند روز آینده زمینه آزادی آنان فراهم می شود و به آغوش خانواده باز می گردند.

وی تاکید کرد: باید در کنار جلب همراهی خیران برای آزادی زندانیان جرائم مالی و غیر عمد به حمایت از خانواده های نیازمند زندانیان توجه داشت و انجمن حمایت از زندانیان گناباد و بجستان سعی می کند که با جلب همراهی خیران و کمک های بخش های مختلف بستر این مهم را فراهم کند.

وی عنایت به مسائل بهداشت و درمان و آموزش های فنی و حرفه ای و حرفه آموزی زندانیان و ایجاد زمینه مناسب برای اشتغال آنان بعد از آزادی از زندان را دیگر اقدامات انجمن حمایت از زندانیان گناباد و بجستان خواند.

بیشتر ۲۵۰ زندانی که در زندان گناباد و بجستان تحت مراقبت قرار دارند را محکومان مواد مخدر تشکیل می دهند.

از این تعداد ۱۳ زندانی محکومان جرائم مالی و غیر عمد به حساب می آیند که برای آزادی نیازمند همراهی خیران هستند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.