کرج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور اعلام کرد: دولت مردمی سیزدهم در بودجه سال جاری حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور پیش بینی کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز محسن کوشش تبار  در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اشتهارد استان البرز اظهار داشت: امسال  افزون بر این بودجه ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ و ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز از طریق  منابع بانکی برای صنایع استان ها پیش بینی شده است و  درصدد هستیم فضای مطلوبی برای حمایت از تولید و دانش بنیان ها در کشور ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: حدود ۱۰۰ هزار واحد تولیدی در کشور مستقر هستند که از این تعداد ۶۵ هزار واحدصنعتی، ۲۳ هزار واحد کشاورزی و ۱۲ هزار واحد گردشگری هستند.

کوشش تبار با بیان اینکه بخش بزرگی از واحدهای تولیدی مطرح کشور در استان البرز مستقر هستند که نقش عمده ای در تولید و صادرات کشور دارند، ادامه داد : دولت برای حمایت جدی از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور برنامه دارد و با توجه به شناخت بسیار خوبی که استاندار البرز از ظرفیت های استان دارد و حامی جدی تولید و دانش بنیان ها است، شرایط برای توسعه و پیشرفت در البرز فراهم است.

استاندار البرز نیز در این بازدید نیز گفت: امسال بنا به فرمایش مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین لقب گرفته؛ از این رو با اهتمام ویژه ای وارد عمل شده ایم.
مجتبی عبداللهی در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی اشتهارد که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور صورت گرفت، افزود: برای احصا مشکلات تولیدکنندگان و اتخاذ تدابیر لازم جهت رفع آنها به صورت میدانی و برگزاری جلسات تخصصی اقدام می کنیم.
وی افزود: امید است با برنامه ریزی هایی که در این رابطه صورت گرفته بتوانیم در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت مردمی سیزدهم توفیق یابیم.
استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.