قزوین - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: سهم حوزه کشاورزی از شرکت‌های دانش بنیان با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم باید افزایش یابد و به بیش از ۱۵ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  مجید ولدان روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز رشد کشاورزی استان قزوین، افزود: بخش کشاورزی ۱۸ درصد سهم تولید ناخالص ملی را برعهده دارد، درحالی که سهم آن در پارک‌های علم و فناوری پنج درصد است که این میزان باید به بیش از ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش یابد.  

وی اضافه کرد: از آنجایی که ریسک تولید در حوزه کشاورزی به مراتب بالاتر از حوزه‌های دیگر است، به همین دلیل از ابتدا مورد توجه پارک‌های علم و فناوری قرار نگرفته که این مهم در سال جاری بسیار ضروری است.  

ولدان در خصوص تجاری سازی ایده‌های کشاورزی، بیان داشت: بزرگترین چالش در حوزه ایده‌ها نبود آینده نگری در حوزه بازار است و باید اقداماتی انجام دهیم که فرد ایده پرداز یا نخبه با دنیای تولید و بازار ارتباط پیدا کند.

این مسؤول بر کارهای ایده‌پردازانه بر اساس اولویت‌های کشور تاکید کرد و گفت: ایده‌ها باید بر اساس اولویت کشور ساخته و پرداخته شوند و اینکه یک ایده بدون هیچ ضرورت و نیازی مورد توجه قرار گیرد، چندان قادر نخواهد بود مشکلی را از پیش روی بردارد.

ولدان به رویکرد انتقال فناوری اشاره کرد و گفت: ارتباط ایده پرداز به تولیدکننده باعث می‌شود تا اولا فرد ایده‌پرداز از دایره خلاقیت خارج نشود و سپس دانش و فناوری به تولید منتقل گردد.

رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور خاطرنشان کرد: استعدادیابی در حوزه نخبگان بسیار مهم بوده و در اکوسیستم فناوری باید برای نخبه پروری تلاش کرد که در این راستا در آینده نزدیک مرکز نوآوران آینده را راه‌اندازی کنیم.