تهران- ایرنا- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف اعلام کرد؛ حمله‌ی انتحاری امروز علیه نمازگزاران مسجد محمد رسول الله (ص) در شهر مزارشریف -قدیمی‌ترین مسجد ولایت بلخ- که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نمازگزار روزه‌دار گردید، یک عمل وحشیانه و غیر انسانی است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، سیدحسن یحیوی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف، دقایقی پس از حمله‌ی انتحاری به نمازگزاران مسجد محمد رسول الله (ص) که بنام سه دوکان مشهور است گفت: حمله‌ی انتحاری علیه نمازگزاران مسجد محمد رسول الله (ص) شهر مزارشریف یک عمل وحشیانه و غیرانسانی است.

یحیوی اظهار داشت که جنایتکاران انتحاری و عاملین آن علاوه بر زیر پا گذاشتن حقوق انسانی، همزمان حرمت مسجد، مصحف شریف، نمازگزاران و روزه را نادیده گرفتند و یک عمل ضد اسلامی و انسانی انجام دادند.

وی افزود که ریاست کنسولگری جمهوری اسلامی ایران مقیم مزارشریف این حمله را محکوم می‌کند و برای شهدای این حادثه غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل از درگاه خداوند مسالت دارد.

شایان ذکر است در انفجار امروز در مسجد محمد رسول الله (ص) در شمال روضه‌ی شریف در ولایت بلخ تاکنون ۱۱ شهید و ۳۲ زخمی به بیمارستان حوزوی ابوعلی سینای مزارشریف انتقال یافته‌اند. البته منابع مردمی می‌گویند که این تعداد به بیش از ۵۰ تن می‌رسد.