شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: مساله فلسطین و قدس شریف در انحصار قوم عرب نیست و همه امت اسلامی در آن دخیل است، چرا که هوشیاری و تدابیر امام راحل قدس را در کانون توجه امت اسلام قرار داد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای پیامبر اعظم (ص) شاهرود که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا برگزار شد، با بیان اینکه پیام حضور گسترده مردم در روز قدس برای دوستان و دشمنان انقلاب به گوش همگان خواهد رسید، افزود: هفته‌های اخیر یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت و جنایت بی رحمانه این رژیم جعلی به مظلومان فلسطینی، به‌رغم برخی تلاش‌های منطقه‌ای برای مهار آن، روند افزایشی دارد.

وی با بیان اینکه رژیم جعلی اسراییل راه به جایی نمی‌برد و محکوم به نیستی است، ابراز داشت: حمایت از مظلومان و جبهه مقاومت در سراسر دنیا وظیفه مسلمانان است.

امینی با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این نهاد یادگار امام خمینی (ره) است که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها و فتنه‌ها در کنار مردم قرار دارد.

خطیب جمعه شاهرود تاکید کرد: واقعه طبس که پنجم اردیبهشت ماه رخ داد، درس عبرت بزرگی برای دشمنان عقب‌مانده سیاسی ایران است به این معنا که هرگز نمی توان با اراده الهی، در تحقق حق و حقیقت درافتاد.

وی با بیان اینکه در تمام لحظه‌های انقلاب، فتنه‌ها، بحران‌ها، تحریم‌ها و دفاع هشت ساله اراده الهی بر حمایت از مظلومان و پیروزی مردم ایران بود، ادامه داد: این عبرت‌های فراموش نشدنی دشمنان و عقب ماندگان سیاسی را وادار به اعتراف کرده است.

امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت بهره‌برداری ویژه معنوی از شبهای پرعظمت قدر پرداخت و ابراز داشت: فضایل و شخصیت والای شهید این ماه حضرت علی(ع)  مظلوم واقع شده است.

امینی ابراز داشت: نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ۲ کتاب ارزشمند مسلمانان بعد از قرآن مجید است که باید آن را بیشتر به مردم معرفی و تبیین کرد.