بجنورد-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: از ابتدای آغاز اجرای طرح توسعه شبکه فاضلاب از سال ۹۱ تا ۱۴۰۰، بیش از ۵۳ کیلومتر در این شهرستان خراسان شمالی اجرا شد که این روند ادامه دارد.

شهرام رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه اجرای هر متر از این طرح، ۲۵ میلیون ریال است و سال گذشته ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای اجرای عملیات آن در شیروان مصوب و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۹ پیمانکار مشغول به فعالیت هستند خاطرنشان کرد: طی این مدت هزار و ۴۷۵ انشعاب فاضلاب نصب شده که در نظر داریم میزان برخورداری از خدمات جمع آوری و دفع فاضلاب در دومین شهر خراسان شمالی  با شتابی بیش از پیش ادامه یابد.

رمضانی اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب این شهر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طی این مدت، ۸۵۶ حوضچه فاضلاب برای آن کار شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: از مزایای اصلی اجرای طرح اگو برگشت آب به چرخه مصرف است که در کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

طول شبکه توزیع آب شهری شیروان بیش از ۲۷۶ کیلومتر است.

به گفته رمضانی تعداد کل مشترکین آب و فاضلاب این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری، ۶۱ هزار و ۸۳۳ فقره است که از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۷۰ فقره انشعاب آب روستایی و مابقی شهر است.

حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند.