بجنورد-ایرنا- مردم خراسان شمالی و محبان امام علی (ع) همزمان با سالروز شهادت مولایشان دسته های سینه زنی به راه انداختند و به سوگ این امام همام نشستند.

به گزارش ایرنا، روزه داران عزادار خراسان شمالی در شهرها و روستاها در شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) در هیات های مذهبی حضور یافته و به نوحه خوانی و زنجیر زنی پرداختند.

روزه داران خراسان شمالی در سالروز شهادت امام اول شیعیان در خیابان های بجنورد، آستان امامزاده سید عباس (ع) و گلزار شهدای مرکز استان و دیگر شهرستان های این استان  حضور یافته، دسته های عزاداری به راه انداختند و در ماتم شهادت این امام همام گریستند.

بر اساس این گزارش، شهرهای خراسان شمالی، دیار گنجینه فرهنگ ها و رنگین کمان قومیت ها از روزهای پیش لباس سیاه بر تن کرده است، خیابانها، حسینیه ها، مساجد و بازار شهرهای این استان سیاهپوش شده است.

مردم عزادار خراسان شمالی در شهرها و روستاها در مساجد، بقاع متبرکه و حسینه ها حضور یافته و با برگزاری آیین عزاداری، در مظلومیت امام علی (ع) بر سینه و بر سر زدند و بر مظلومیت مولای متقیان، امام علی(ع) گریستند.

آیین عزاداری شهادت مولای متقیان و و دسته روی مردم در ۲۱ ماه مبارک رمضان با رعایت دستورالعمل های کرونا در خراسان شمالی برگزار شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.