نشستی که با گلایه ها و انتقادهای فعالان حوزه روابط عمومی همراه بود و آنها از چالش های حوزه کاری خود گفتند و توجه ویژه به جایگاه روابط عمومی در دستگاههای دولتی و تغییر نگرش مدیران نسبت به این بخش را خواستار شدند.
به اعتقاد متخصصان حوزه ارتباطات، روابط عمومی مهمترین بخش از تشکیلات هر دستگاه اجرایی است که می تواند در تصمیم گیری ها، حل مشکلات و شناسایی بحرانی های سازمانی و موفقیت آنها نقش مهمی داشته باشد؛ اما فقدان این نگاه در میانن بخش قابل توجهی از مدیران، جایگاه روابط عمومی را به یک بخش کم اثر در سازمان ها تقلیل داده است.
نشست مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان با استاندار یزد، مصوبات خوبی را برای حوزه روابط عمومی به همراه داشت و استاندار با دقت نظر و سعه صدر صحبت های فعالان این عرصه را شنیدند و برای رفع آن دستوراتی صادر کرد.
تدوین آیین نامه ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها و ضرورت تبیین این جایگاه، پیگیری حل مشکلات ساختاری تشکیلاتی روابط عمومی ها، لحاظ کردن فعالیت های اطلاع رسانی و روابط عمومی در ارزیابی مدیران دستگاه های استان، برگزاری جشنواره تکریم از روابط عمومی ها و توانمندسازی آنان از طریق آموزش با بهره گیری از مدرسان مجرب این حوزه و کمک به رفع نیازها و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز این بخش از مصوباتی بود که استاندار یزد بر آن تاکید کرد.
استاندار یزد در جمع مدیران روابط عمومی های استان گفت: جایگاه روابط عمومی در هر سازمان، جایگاه مشاورت و معاونت است در غیر اینصورت موضوع اطلاع رسانی دچار مشکل می شود و اولین ضربه را مدیر، دومین ضربه را سازمان و سومین صدمه آن به جامعه وارد می شود.
بدون شک پیگیری و تحقق مصوبات نشست مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان یزد با استاندار، می تواند در حل مسایل و چالش ها و موفقیت این حوزه تاثیر زیادی داشته باشد و افق روشنی را پیش روی این بخش قرار می دهد.
نگاه مطالبه گرانه استاندار یزد از روابط عمومی و اثرگذاری آن در سازمان ها، موقعیت مغتنمی را برای این بخش فراهم آورده است، اما نگرانی فعالان حوزه روابط عمومی این است که این نگرش مثبت از سوی مدیران کم توجه به این حوزه که تعداد آنان در ساختار اداری استان نیز کم نیست و یا در ساختار دیوان سالارانه دستگاه های دولتی، مانند تمامی سال های گذشته دچار بی توجهی شود و شرایط موجود برای این حوزه کماکان تداوم یابد که در این ارتباط ، ایجاد مکانیسم هایی برای تحقق انتظارات استاندار یزد از روابط عمومی ها و الزام مدیران دستگاه ها به تغییر رویه در این زمینه ضروری به نظر می رسد.
*مدیر روابط عمومی امور اقتصاد و دارایی استان یزد و فعال رسانه