تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه گفت: این مجمع از ابتدای تاسیس در سال ۷۵ تاکنون، ۴۳ باب آموزشگاه، ۲۹ باب نمازخانه و نیز سه سالن چند منظوره با مشارکت اداره نوسازی و تجهیز مدارس در این شهرستان ساخته‌ است.

سید امیر حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهدای ۴۳ قطعه زمین و ۲۳ باب منزل مسکونی به نظام تعلیم و تربیت، از دیگر خدمات این مجمع است.

وی ادامه داد: در سال ۹۱ نیز طرح خشت تا بهشت مجمع خیرین مدرسه ساز تربت‌حیدریه پایه‌ریزی و به عنوان طرح برتر کشوری انتخاب و این طرح سال ۹۹ از سوی وزارت آموزش و پرورش با نام "آجر به‌ آجر" به دیگر استان‌های کشور ابلاغ شد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه گفت: پارسال و در آستانه سال جدید، افزون بر ۶۵۰ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی برای تهیه پوشاک شب عید دانش‌آموزان نیازمند از سوی خیرین این مجمع جمع‌آوری و اهدا شد و مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال به حساب مادران سرپرست خانوار دانش‌آموزان نیازمند واریز شد.

حسینی افزود: با پیگیری مسوولان شهرستان تربت حیدریه و این مجمع در سفر وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به شهرستان، اعتبارات لازم برای اتمام ۶ طرح نیمه تمام خیرساز جذب شد که امید است تا آغاز سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین از انعقاد سه تفاهمنامه با خیران برای ساخت ۲ آموزشگاه به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال در بخش مرکزی تربت‌حیدریه و ساخت یک سالن ورزشی در بخش بایگ خبر داد و گفت: به زودی شاهد کلنگ زنی این طرحها و نیز افتتاح ۲ باب آموزشگاه سه کلاسه و ۲ کلاسه در آینده نزدیک خواهیم بود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه گفت: در هفته کرامت امسال نیز با هدف تکریم خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار، جشنواره خیرین توسط این گروه مردم نهاد برگزار خواهد شد.

حسینی افزود: اولویت این مجمع در سال جدید تکمیل طرحهای نیمه تمام و جلب مشارکت خیرین برای احداث مدارس نوساز و جدید و نیز بحث پایداری و نگهداری مدارس یا همان مدرسه یاری است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

افزون بر ۳۷ هزار دانش‌آموز شهرستان تربت‌حیدریه در ۲۲۹ مدرسه دولتی، ۱۶۲ مدرسه غیر انتفاعی و هزار و ۷۴۹ کلاس با کمک ۲ هزار و ۳۶۸ معلم مشغول تحصیل هستند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.