شهرری - ایرنا - فرماندار شهرستان ری گفت: هیچ توجیهی برای تعلل در اجرای برنامه ها پذیرفته نیست و مدیران باید از قبل متناسب با ظرفیت های موجود، پیش بینی های لازم را داشته باشند تا غافلگیر نشوند.

به گزارش ایرنا، حمید زمانی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری افزود: دولت آقای رئیسی هیچ شانی غیر از خدمت گذاری به مردم و مبارزه با فساد ندارد و در این مسیر نیز شب و روز نمی شناسد.

وی اظهار داشت: یک عزم جدی باید برای انجام کار ایجاد شود و در این زمینه بهانه تراشی پذیرفته نیست و ما توجیه نمی پذیریم.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: برای ایجاد تحول بنا نیست کارها به روال عادی انجام شود، با توجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی و امکانات شهرری و لزوم به کار گیری ظرفیت های محلی همه مسئولان باید پای کار باشند.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به بازدیدهای سر زده از دستگاه های اجرایی مختلف، اضافه کرد : به تشریفات اهمیت ندهید، بازدیدها بدون اطلاع قبلی و برای ارزیابی عملکرد مسئولان انجام می شود و نیازی به انجام تشریفات خاصی نیست.

ای مسئول ادامه داد: برای خدمت رسانی باید از حضور ائمه جمعه در شهرستان بهره گرفت؛  کار خود را با آنها منطبق کنید تا برکت در کارها جاری شود.

زمانی اضافه کرد: شهرری در همه زمینه ها ظرفیت و توان نیروی انسانی لازم را دارد و مسئولان نیز باید متوجه باشند که در این شهرستان اولویت کار است.

فرماندار شهرستان ری گفت: هرگونه تصمیم گیری برای شهرستان بدون اطلاع فرمانداری ممنوع است و تصمیم گیری ها باید در خود شهرستان انجام گیرد و استان نیز با آن هماهنگ باشد.

حسن حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران نیز در این جلسه به بحث کمبود بارندگی ها اشاره کرد و گفت: میزان کاهش بارندگی در سال جاری، کم نظیر بود و تمام بخش ها باید به صرفه جویی و مصرف بهینه آب طی ماه های آتی توجه جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: میزان برداشت از آب های سطحی کاهش یافته است و طی ماه های آتی برای تامین آب آشامیدنی باید از منابع زیر زمینی برداشت کرد.

حقیقی تاکید کرد: در روند برداشت آب از منابع زیر زمینی، مهمترین شاخصه حفظ کیفیت است و در صورتی که دستگاه های نظارتی کیفیت آب را تایید نکنند، تدبیر دیگری را در پیش خواهیم گرفت.

داود رحیمی معاون مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران و سرپرست منطقه برق شهرستان ری  نیز در این جلسه اعلام کرد: با توجه به تامین ۱۵ درصد از برق این استان از محل نیروگاه های برق آبی، با روند کنونی وضعیت سدها، ظرفیت استفاده از توان این نیروگاه ها را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به روزهای سخت تامین برق طی سال گذشته، افزود: باید از هم اکنون تدابیر لازم را برای مواجه نشدن با قطعی برق و آب طی روزها و ماه های آتی داشته باشیم.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت و پنج بخش و ۶ شهر در جنوب تهران واقع شده است.