شهرکرد - ایرنا - رییس‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در مراکز شهرستان‌های ۱۰ گانه و برخی شهرها و روستاهای‌ استان مشخص شده است، گفت: هم‌راستا با برنامه‌های میدانی، عملیات اغناسازی‌ در فضای مجازی نیز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، موسی انصاری روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود:راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرکرد مرکز استان از ساعت ۱۱ صبح و از مقابل آستان امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد آغاز می‌شود و با تجمع شرکت‌کنندگان و نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) این شهر به پایان می‌رسد.

به گفته وی، راهپیمایی این روز در لردگان از میدان بسیج به سمت مصلای نماز جمعه، در بروجن از میدان شهرداری به سمت مصلای نماز جمعه، در فارسان از میدان امام خمینی (ره) به سمت مصلای نماز جمعه، در اردل از سه‌راه شهید باهنر به سمت مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، در شلمزار از مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به سمت مسجد امام حسین (ع)، در سامان از حسینیه صاحب‌الزمان (عج) به سمت مسجد جامع شهر، در بن از سه‌راه نماز به سمت مسجد جامع شهر، در کوهرنگ از سه‌راه فرمانداری به سمت مصلای نماز جمعه و در خانمیرزا از میدان امام حسین (ع) شهر آلونی به سمت مسجد امام صادق (ع) برگزار خواهد شد.

انصاری یادآور شد: پس از گذشت بیش از ۲ سال از شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های که فرصت برگزاری بسیاری از برنامه‌های جمعی را نیز با ممنوعیت مواجه کرد، امسال راهپیمایی روز جهانی قدس در تمامی مناطق چهارمحال و بختیاری به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جنایات رژیم صهیونیستی دیگر محدود به موضوع فلسطین و سرزمین‌های اشغالی نیست و این رژیم دامنه خباثت و تفرقه‌افکنی خود را در تمامی جهان به ویژه کشورهای همسایه ایران نیز گسترده است، تصریح کرد: نیاز است از فضای مجازی و رسانه‌های جمعی برای بیان ماهیت این رژیم و نشان دادن چهره واقعی آن به خوبی استفاده شود و برنامه‌های آگاه‌سازی و اغناسازی به ویژه برای جوانان و نوجوانان در اولویت قرار گیرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهمترین بخش از برنامه‌های روز جهانی قدس را مربوط به زمان قبل از برگزاری راهپیمایی و آماده‌سازی بستر فرهنگی و اجتماعی برای حضور پرشور مردم در این راهپیمایی بیان کرد و ادامه داد: به همین منظور بخش مهمی از برنامه‌ها به حضور فعال در فضای مجازی و رسانه‌های جمعی معطوف شده است که در این مورد با بارگذاری تولیدات چندرسانه‌ای همچون موشن‌گرافی، فیلم‌های کوتاه از بیانات رهبری و بزرگان جهان اسلام در رابطه با انتفاضه و اهمیت روز قدس در فاضای مجازی تلاش می‌شود شرایط برای جلب هرچه بیشتر افکار عمومی در این رابطه مهیا شود.

انصاری، برنامه‌ریزی برای فضاسازی میدانی را نیز یادآور شد و گفت: لازم است حال و هوای شهرها و روستاهای استان در این روزها تغییر کند و در این‌ باره انتظار می‌رود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین دستگاه‌های اجرایی برای فضاسازی متناسب با روز قدس اقدام کنند.

وی برگزاری نشست‌های تبیینی در دانشگاه‌های استان به شکل مجازی و حضوری، استفاده از ظرفیت شب‌های قدر و توجه سخنرانان به تبیین مفاهیم، برپایی پاتوق‌های خیابانی با همکاری بسیج هنرمندان برای اجرای سرود و نمایش در روز راهپیمایی، استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای اجرای برنامه‌های مرتبط و برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، طراحی پوستر و نقاشی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی ‌شده برای اجرا به مناسبت روز جهانی قدس در استان بیان کرد.

وی اظهار داشت: قرار گرفتن روز جهانی قدس در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان و در نظر گرفتن شرایط حضور مردم روزه‌دار در این راهپیمایی، برخی محدودیت‌ها را در مقایسه با دیگر راهپیمایی‌ها ایجاد می‌کند، از طرفی ۲ سال وقفه در برپایی این راهپیمایی و قطعی نبودن برگزاری این راهپیمایی به شکل حضوری نیز فرصت برای برنامه‌ریزی را تا حد زیادی محدود کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری راهپیمایی قدس را فرصتی برای ارائه هنرمندانه برنامه‌ها از سوی دانشجویان، دانش‌آموزان، هنرمندان و مراکز فرهنگی دانست و ادامه داد: در بحث اغناسازی همچنان جای برای کار بسیار است و باید عمده فعالیت‌ها به فعالیت‌های هنرمندانه در راستای تبیین ماهیت این روز بزرگ متمرکز شود.

انصاری افزود: لازم است دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌دهی و ایجاد فرصت برای حضور مردم و جامعه هدف خود را بیشتر مدنظر قرار دهند.