پاکدشت - ایرنا - همزمان با ایام سوگواری امیرالمؤمنین حضرت علی (ع)، دانش‌آموزان و معلمان پاکدشتی روز یکشنبه با پیکر یکی از شهدای جاویدالاثر دوران هشت سال دفاع مقدس وداع کردند.

به گزارش ایرنا، دانش‌آموزان و معلمان شهرستان پاکدشت روز یکشنبه با حضور در ساختمان آموزش و پرورش، ضمن تشییع پیکر پاک این شهید سرافراز، گرد تابوت مطهر شهید جمع شدند و در غم شهادت حضرت علی(ع) به عزاداری پرداخته و بر ادامه راه شهیدان در دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید کردند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در این مراسم معنوی گفت: امروز نسل جوان و آینده ساز ایران  اسلامی برای آن که خود را در برابر هجمه‌های دشمنان قسم خورده نظام مصون کند، باید بیش از گذشته به فرهنگ ایثار و شهادت متوسل شود و این مهم جز با شناخت سیره عملی شهدا و تأسی کردن به آنان میسر نمی‌شود.
سید اصغر میرقاسمی افزود: جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان ایران اسلامی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، با پیوند دادن سنگر تعلیم و تربیت به سنگرهای نبرد حق علیه باطل، درس عشق به ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را با خون خود به جامعه آموزش دادند و چه بسیار شهدای معلم و دانش‌آموزی که در این مسیر، تقدیم راه الله شدند.
وی تأکید کرد: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جاری باشد، دشمنان قسم خورده نظام هیچ‌گاه توفیقی در شبیخون فرهنگی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست نمی‌آورند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دشمن در این مسیر جوانان و آینده‌سازان را هدف قرار داده تا آنان را از آرمان‌های انقلاب دور کند غافل از این که نسل انقلابی، با تأسی به شهدا در خط سرخ شهادت و دفاع از حریم ولایت حرکت خواهد کرد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
بیش از ۸۲ هزار دانش‌آموز در مدارس پاکدشت مشغول به تحصیل است.