سمنان- ایرنا- شهید رجبعلی احمدیان چاشمی یکی از شهدای دفاع مقدس از استان سمنان در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: خواهران و برادرانم همواره در درعایت عفاف و حجاب در پوشش، گفتار و رفتار اهتمام ویژه داشته باشید که عاقبت به خیری انسان در گرو اطاعت از دستورات خداوند متعال است.

به گزارش ایرنا، شهید ابراهیمی، فرزند عبدالحسین و طاهره ، بیست و یکم آبان  ۱۳۴۰ در روستای چاشم از توابع شهرستان مهدیشهر در خانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود.

این شهید والامقام، همواره در محافل مذهبی و سیاسی حضور داشت و در مهربانی و کمک به دیگران در بین خانواده زبانزد بود.

این شهید جلیل القدر اولین بار به عنوان بسیجی از طرف  سپاه سمنان- تیپ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع)- گردان ادوا، وارد میدان نبرد حق علیه باطل شد و در بخش‌های مختلف پا به پای دیگر رزمندگان شجاعانه به دفاع از خاک وطن پرداخت.

شهید احمدیان چاشمی، پس از ۲ ماه و ۱۷ روز نقش آفرینی در دفاع از خاک وطن، سرانجام در بیستم آبان ۱۳۶۱ در منطقه عین خوش در عملیات محرم بر اثر اصابت تیر مستقیم به سر و  دست به  یاران شهیدش پیوست.

این شهید جلیل القدر در حالی که بیست و یک سال بیشتر سن نداشت، سنی که اوج آمال و آرزوی انسان است پا بر خواسته‌های خویش گذاشت و دفاع از ناموس و وطن را بر دوش خود یک وظیفه می‌دانست و درست یک روز قبل از سالروز ولادتش به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)  و یارانش پیوست.

این شهید بزرگوار در بخشی دیگر از وصیت‌نامه خود گفته است: رمز پیروزی ملت ایران وحدت رویه و پیروی از رهبری است و انتظار دارم ملت شریف ایران همواره پای آرمان‌های انقلاب باشند.

 پیکر مطهر  شهید احمدیان چاشمی در گلزار شهدای امامزاده علی‌ابن جعفر(ع) سمنان به خاک سپرده شده است.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.

هشت سال دفاع مقدسِ شیرزنان و دلیرمردان ایران  به صورت رسمی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ برابر ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ آغاز شد و پس از هشت سال دفاع شجاعانه سرانجام  در مرداد ۱۳۶۷ با آتش‌بس خاتمه یافت.