به گزارش ایرنا ، رضا قاسمیان روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تکریم معلمان از سوی مسئولان باید با تکریم مردمی معلمان نیز همگام باشد و مقام و منزلت معلمان به عنوان گروههای مرجع و تعلیم دهنده در جامعه باید معرفی شود.
وی بیان کرد: با توجه به نقش تخصصی معلمان در امر تعلیم و تربیت ، برگزاری دورههای آموزشی با محورهای مختلف فرهنگی ، پرورشی و در قالب های نشریههای الکترونیکی ضروری است.
معاون استاندار اردبیل جلب همکاری سایر دستگاههای استانی برای تکریم معلم و مشارکت در فعالیت های پرورشی دانشآموزان را مورد تاکید قرار داد و خواستار تعریف شکل همکاری برای دستگاهها از سوی آموزش و پرورش شد.
قاسمیان افزود: در تعلیم و تربیت همه دستگاهها باید مشارکت کنند و با تعریف وظایف و شکل مشارکتها ، پیگیریهای لازم برای عملیاتی شدن این موضوع انجام میشود.
وی با یادآوری اهمیت فعالیتهای پرورشی در مدارس برای آموزشهای فرهنگی ، اخلاقی و دینی ، تدوین داستانهای کوتاه و آموزنده و استفاده از آن برای آموزشها به دانشآموزان را مورد تاکید قرار داد و خواستار اجرای آن از سوی متولیان پرورشی شد.
معاون استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به تلاشهای انجام گرفته در آموزش و پرورش برای انسداد بیسوادی و حضور دانشآموزان در مدارس ، تصریح کرد: همه کودکان در سن تحصیل باید در کلاسهای درس حضور یابند و حفظ این منابع انسانی در کلاسهای درس از بروز آسیبهای بعدی ناشی از بیسوادی جلوگیری میکند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با اشاره به ماموریت های حوزه تعلیم و تربیت استان مبنی بر یادگیری ماندگار، گفت: باید تمام ارکان تعلیم و تربیت در حفظ فرایند ماندگاری آموزش ها برای دانش آموزان توام با نشاط و شادابی تلاش کنند.
کلامالله صفری با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز معلم از تلاش دولت و مجلس برای تکریم معلمان خبرداد و خواستار فرهنگسازی برای مشارکت عمومی در تکریم این قشر تلاشگر شد.
صفری در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در آموزش و پرورش استان و تدوین وضعیت این دستگاه در گذشته از برنامهریزی و تراکمزدایی از کلاسها با حضوری شدن مدارس خبرداد.
وی افزود: با توجه به ثبتنام به تعداد بیشتر از ظرفیتهای تعیین شده به دلیل غیرحضوری بودن کلاسها در ایام کرونا، اقدامات لازم در داستان تراکمزدایی از کلاسها انجام و مشکلی در این خصوص در استان ایجاد نشد.