همدان- ایرنا- رییس کمیته مینی فوتبال همدان گفت: پرونده حضور این استان در مسابقات کشوری مینی فوتبال جام پرچم ویژه روستاییان و عشایر با نام نویسی ۳۹۲ تیم بسته شد.

«میثم ناصرنژاد» روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین دوره از این مسابقات با مساعدت و حمایت‌های معاونت توسعه ورزش همگانی و امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی ‌محلی، فدراسیون ورزش‌های همگانی، دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان و انجمن مینی فوتبال در ۲ بخش بانوان و آقایان بالای ۱۵ سال برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ۳۹۲ تیم در سطح روستاهای استان همدان برای حضور در این مسابقات نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۱۳ تیم را بانوان تشکیل می‌دهند.

ناصرنژاد خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۰ هزار و ۴۵ تیم از ۳۱ استان کشور در این رقابت‌ها نام نویسی کردند که همدان با لحاظ تعداد تیم در رده ۲۶ کشور قرار گرفت.

وی یادآور شد: بازیکنان هر تیم باید ساکن یک روستا باشند و البته هیچ محدودیتی در تعداد تیم‌های شرکت کننده از هر روستا در این مسابقات وجود ندارد و با این حال تاکنون فقط یک تیم از هر روستا ثبت نام داشته است.

رییس کمیته مینی فوتبال کشور اضافه کرد: هم اکنون کاربررسی فرم‌ها و حذف فرم‌های ناقص و تکراری آغاز شده و به محض پایان این فرایند، آمار دقیق تیم‌هایی که می‌توانند در مسابقات شرکت کنند، زمان برگزاری مراسم قرعه کشی و همچنین زمان شروع مسابقات از طریق دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان برای ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها ارسال و همزمان درسایت انجمن مینی فوتبال نیز اطلاع رسانی و قابل مشاهده خواهد بود.

وی اظهار داشت: قرعه کشی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات از هر استان توسط کارگروه برگزاری مسابقات در آن استان برگزار و نتایج قرعه کشی و همچنین محل و زمان برگزاری مسابقات، نحوه تحویل مدارک برای صدور کارت شناسایی و تحویل لباس‌ها در هر بخش از سوی کمیته برگزاری مسابقات در هر استان به اطلاع سرپرستان تیم‌ها خواهد رسید.

شروع این مسابقات اواخر اردیبهشت ماه جاری اعلام شده است.