رحیم فلاح زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای کمک به بخش تولید و تسهیل در روند خدمات رسانی به صاحبان مشاغل و صنایع برای ثبت شماره تلفن ثابت و همراه، دارندگان مشاغل میتوانند با مدارک و مستندات قانونی خود، بسته به نوع کسب و کار مانند پروانه فعالیت، جواز کسب با ذکر نام و دارای اعتبار اتحادیه و با مراجعه به امور مشترکان مخابرات محل خود، نسبت به ثبت تلفن خود در سامانه پاسخگویی ۱۱۸ اقدام کنند.
وی افزود: شهروندان میتوانند با شماره گیری تلفن ۳۳۳۳۳۳۳۳ با پیش کد هر استانی به سامانه اطلاعات پاسخگویی ۱۱۸ آن استان وصل شده و خدمات اطلاعات ۱۱۸ مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی بیان کرد: در ۲ ماه پایانی پارسال مرکز ۱۱۸ مخابرات خوزستان در نوبت شب به ترتیب به استانهای بوشهر با ۶ هزار، کرمان با ۱۰ هزار و استان هرمزگان با ۶ هزار و ۲۰۰ تماس خدمات رسانی انجام داد. این خدمات رسانی همچنان برای ۲ استان کرمان و بوشهر ادامه دارد که در یک ماه اخیر به ترتیب بالغ بر پنج هزار و سه هزار تماس را جوابگو بودهاند.
مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: در یک ماه گذشته تعداد تماسها به سامانه ۱۱۸ از طریق تلفن همراه ۳۱۱ هزار و ۱۹۰ مورد، و از تلفن ثابت ۹۳ هزار و ۱۹۰ مورد بوده است.
فلاح زاده ادامه داد: مشترکان به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره ویروس کرونا، از مراجعه حضوری خودداری کرده و خدمات مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری از دیگر درگاههای مخابراتی از قبیل ۹۹۹۰، ۲۰۰۰، ۲۰۲۰، ۲۰۱۱۷، ۲۰۱۰، کد ستاره ۲۰۲۰ مربع (از تلفن همراه)، برنامه همراه من و مخابرات من و… دریافت کنند.