یزد- ایرنا- یادواره سرداران و شهید محمد منتظر قائم روز دوشنبه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، خانواده شهیدان و مردم و مسئولان در ناحیه سابق بسیج مرکزی یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید منتظر قائم نخستین شهید مبارزه با نفوذ نظامی آمریکا به ایران اسلامی است .

محمد صالح جوکار در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب افزود: باید زندگی‌نامه، شخصیت و سیره شهیدان به خصوص منتظر قائم برای مردم و جوانان تبیین شود.

نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مهمترین ابعاد جهادتبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداختن به سیره شهیدان است .

همچنین جانشین سپاه الغدیر یزد گفت: گرامیداشت یاد شهیدان موجب ترویج فرهنگ ایثار در جامعه و سدی مقابل تهدید نرم دشمن است.

سرتیپ حسین زارع کمالی اظهار کرد: شهید منتظر قائم و سایر شهدا تمامی هستی خود را برای اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند.

وی گفت: باید مردم به خصوص جوانان را با برنامه‌های مناسب فرهنگی بیش از قبل در جریان حوادث انقلاب و دشمنی‌های استکبار قرار داد.

در این مراسم همچنین ناحیه مقاومت بسیج شهید محمد منتظر قائم افتتاح شد و این شهید اولین فرمانده وقت سپاه پاسداران یزد و نخستین شهید مبارزه با نفوذ نظامی آمریکا به ایران است که در پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۹ در حمله نظامیان این کشور به صحرای طبس به فوز عظیم شهادت نائل آمد.