مشهد- ایرنا- لایحه مجوز خرید ناوگان حمل ونقل عمومی در سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد بررسی شد که اعضای شورا با خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری موافقت کردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، همچنین در این جلسه با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مجوز خرید ۱۰۰ دستگاه "میدل باس" از دیگر وسایل ناوگان حمل و نقل عمومی در این کلانشهر به شهرداری داده شد.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در این خصوص اظهار کرد: با این مصوبه به شهرداری اجازه داده می‌شود نسبت به خرید تا سقف ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۸۸۹ میلیون ریال و خرید تا سقف ۱۰۰ دستگاه میدل باس به مبلغ ۲۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال برای هر دستگاه اقدام کند.
ایمان فرهمندی افزود: طبق این مصوبه کلیه ناوگان حمل و نقل خریداری شده باید به منظور سهولت استفاده سالمندان و توان‌یابان و تکریم و رفاه حال زائران و مجاوران، از نوع کف کوتاه و دارای دو در برای سوار و پیاده شدن مسافران باشند.

همچنین در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد با لایحه نامگذاری بلوار بسیج ۶ با حفظ شماره به نام بلوار بصیرت در منطقه ۶ و نامگذاری معبری در بافت تاریخی توس به نام "ماترا" در منطقه ۱۲ موافقت شد.

تصویب لایحه واگذاری تابلوهای تبلیغاتی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد است.
طبق این مصوبه مقرر شد مشهد ۱۱ نقطه در سطح شهر را پس از بررسی و تایید در کمیته مکان یابی خود، برای نصب تابلوهای تبلیغاتی در اختیار ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی قرار دهد.

بر طبق این مصوبه ستاد امر به معروف مجاز به استفاده تبلیغات تجاری است و همچنین در این جلسه با طرح تاسیس شرکت رسانه‌های تصویری مخالفت شد.

اعتراض عضو شورای شهر مشهد به مخالفت با طرح‌های ارایه شده

 عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه امروز این شورا پیرامون مخالفت با طرح‌های ارایه شده‌اش در موضوعات مختلف، به شورا تذکر داد.

مجید طهوریان عسکری افزود: تاکنون ۶ طرح در موضوعات مختلف به شورا ارایه داده‌ام، اما با تمام این طرح‌ها مخالفت شده است، چگونه است که این طرح‌ها با هم دچار اشکال باشند؟

وی اضافه کرد: طرح حمایت از معلولان یکی از این طرح‌هاست که هفت ماه قبل به دبیرخانه شورا ارسال شده اما هنوز در کمیسیون‌های شورا سرگردان است، درحالیکه مدام شعار حمایت از معلولان در شورا سر داده می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: طرح توسعه کسب و کار در حاشیه شهر مشهد نیز از چند ماه گذشته ارایه شده، اما در شورا کنار گذاشته شده است.
عسکری تاکید کرد: ارایه طرح‌ها توسط اعضای شورا برای حل مشکلات مردم و رفع ایرادات ساختاری در شهرداری است، لذا باید مورد توجه باشد، اما متاسفانه به جای خود طرح، طراح مورد توجه قرار می‌گیرد.