تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵

تهران- ایرنا- مدیرعامل نیروگاه طرشت گفت: واحدهای سه و چهار نیروگاه طرشت که با هدف کسب آمادگی لازم برای تولید برق پایدار از مدار خارج شده بود، مجددا به مدار تولید بازگشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «سیدیحیی نوبخت» افزود: واحد سه و چهار این نیروگاه که با هدف کسب آمادگی لازم برای تولید برق پایدار و تولید حداکثری انرژی در فصل تابستان جهت تعمیرات دوره‌ای از مدار خارج شده بود، با اتمام تعمیرات، در زمان مقرر و بهترین راندمان به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

وی ادامه دادد: در این تعمیرات اقدام هایی از قبیل آب‌گیری برج‌خنک‌کننده، استارت چاه‌های آب‌ خام و هماهنگی جهت باز شدن مسیر آب آبفا جهت تصفیه‌خانه، استارت سیستم تولید آب‌ نرم تصفیه‌خانه، استارت سیستم اسمز معکوس و آب‌گیری مخازن آب پرمیت، آب‌گیری کلیه مخازن آب‌مقطر نیروگاه، آب‌گیری بویلرها، تست سیستم‌های کنترلی اتاق‌های فرمان نیروگاه‌ بخار و تست‌های پیش‌راه‌اندازی انجام شد.

این مقام مسوول گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای پیک بار سال ۱۴۰۱ استارت واحدهای جایگزین به‌جای واحدهای یک و دو بخار انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پیشترمدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: تاکنون ۶۵ هزار مگاوات از برنامه پیش‌بینی شده در بخش تعمیرات نیروگاهی آغاز شده است و در ایام تعطیلات نوروز نیز ۶ هزار و ۷۰۰مگاوات دیگر آغاز خواهد شد.