رشت - ایرنا - تکواندوکار گیلانی دارنده مدال برنز رقابتهای پومسه نوجوانان جهان گفت: برنامه بعدی من حضور در بازیهای آسیایی و کسب مدال در آن رقابتها خواهم بود.

امیرعلی علیزاده روز سه‌شنبه در مراسم تجلیلش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: پس از پایان رقابتهای پومسه نوجوانان جهان، تمرینات خود را به طور مستمر ادامه می دهم تا دوباره به عضویت تیم ملی درآیم تا در رقابتهای بازیهای آسیایی حضور یابم.

وی که در رقابتهای پومسه قهرمانی نوجوانان جهان در کره جنوبی موفق به کسب ۲ مدال برنز انفرادی و تیمی شد، به این مسابقات اشاره کرد و گفت: این رقابتها در سطح کیفی بسیار بالایی برگزار شد که خوشبختانه توانستم به همراه تیم ایران در بخش تیمی مقام سوم جهان را کسب کنم.

علیزاده افزود: در این دوره از رقابتها، پومسه‌کاران ۶۴ کشور جهان حضور داشتند که ۱۳ ورزشکار از ایران نیز در این مسابقات حضور یافتند که هشت پومسه رو در بخش آقایان و پنج ورزشکار نیز در بخش بانوان حضور داشتند که در نهایت در بخش آقایان توانستیم مدال ارزشمند برنز و مقام سوم جهان را کسب کنیم.

وی بیان کرد: در بخش تیمی، ابتدا توانستیم به جمع هشت تیم برتر بپیوندیم که در این مرحله با تیم آمریکا روبرو شدیم که با برتری برابر این حریف قدرتمند خود، جزو چهار تیم برتر شدیم و در این مرحله رو در روی فیلیپین قرار گرفتیم که با شکست مقابل این تیم، به مدال برنز و مقام سوم دست یافتیم.

علیزاده همچنین به رقابتهای انفرادی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: گرچه امیدواری چندانی نسبت به کسب مدال در رقابتهای انفرادی نداشتیم اما در نهایت با توجه به حمایتها و روحیه‌ای  که مربیان به من دادند، با تمام توان خود برابر حریفانم حضور یافتم.

دارنده مدال برنز رقابتهای پومسه نوجوانان جهان اضافه کرد: در رقابتهای انفرادی پومسه ۳۲ تکواندوکار حضور داشتند که پس از صعود به مرحله یکچهارم نهایی، برابر حریفی از سنگاپور قرار گرفتم که با برتری برابر این حریف، مدال برنزم مسجل شد و در نهایت نیز توانستم این مدال را تصاحب کنم.

مراسم تجلیل از امیرعلی علیزاده تکواندوکار گیلانی حاضر در رقابتهای پومسه نوجوانان جهان با حضور مسئولان اداره ورزش و جوانان و همچنین مسئولان هیات تکواندو استان گیلان در ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار شد.

رقابتهای پومسه (اجرای فرم تکواندو) قهرمانی نوجوانان جهان در گویانگ کره جنوبی برگزار شد که امیرعلی علیزاده تکواندوکار گیلانی که به همراه تیم ملی در این مسابقات حضور یافته بود، در بخش تیمی و هم در بخش انفرادی مقام سوم جهان و مدال برنز را کسب کرد.

این ورزشکار گیلانی با کسب مدال برنز رقابتهای پومسه نوجوانان جهان، پس از ۱۰ سال ایران را در این بخش صاحب مدال جهانی کرد و همچنین این ورزشکار گیلانی در اولین حضورش در مسابقات جهانی با کسب مدال برنز، اولین مدال جهانی تاریخ پومسه تکواندو گیلان را کسب کرد.

امیرعلی علیزاده ورزشکار ۱۵ ساله گیلانی، از پنج سالگی در رشته تکواندو حضور یافت و طی چهار سال اخیر نیز به طور جدی در بخش پومسه فعالیت دارد. این ورزشکار گیلانی طی ۲ سال اخیر مقام اول لیگ کشور را به خود اختصاص داده و در رقابتهای فصل جاری نیز، رتبه نخست را دراختیار دارد.