گرگان - ایرنا - دبیر فدراسیون بدمینتون گفت: در تامین امکانات ورزشی این رشته مانند توپ پری، راکت استاندارد و حتی تیشرت و کفش با مشکل مواجه هستیم.

فرشاد نصرتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان‌ اظهارداشت: البته این مشکل از قدیم وجود داشته و تنها مختص رشته و فدراسیون ما نیست اما در سالیان اخیر با نوسانات ارزی، دامنه آن افزایش و شدت یافته است.

وی بیان کرد: البته فدراسیون و مجموعه هیات‌های استان‌های ما در کشور مشکلی برای زیرساخت‌ها ندارند و سالن‌های خوبی در استان‌های مختلف داریم.

وی خاطرنشان کرد: بدمینتون ایران جزو فدراسبون‌های درجه ۲ آسیایی است و حتی نسبت به پاکستان یک‌ درجه با توجه به عملکردش بالاتر است.

دبیر فدراسیون بدمینتون یادآور شد:‌ کشورهای چین، مالزی و اندونزی و چند کشور دیگر، جزو فدراسیون‌های درجه یک‌ هستند و ما و کشورهایی نظیر سریلانکا و میانمار، مالدیو و حتی چین تایپه جزو درجه ۲ محسوب می‌شویم.

نصرتی در خصوص رقابت‌های آسیایی هانگژو چین گفت: مرحله اول اردوی انتخابی تیم‌ملی بخش آقایان و بانوان در ماه رمضان در استان البرز برگزار شد و مرحله نهایی انتخابی هفته آینده برگزار خواهد شد که در نهایت چهار نفر شامل ۲ ورزشکار مرد و ۲ ورزشکار زن به هانگژو اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: پیش از کرونا حدود ۳۰ هزار ورزشکار سازمان‌ یافته داشتیم اما اکنون این آمار به حدود ۱۸ هزار نفر رسیده و امیدداریم امسال این آمار را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: آمار ورزشکاران این رشته در بخش همگانی حدود ۳۰۰‌ هزار نفر است.

دبیر فدراسیون بدمینتون امروز به منظور انتخاب رییس جدید هیات بدمینتون گلستان به این استان سفر کرد.