شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد حضور گسترده کارگران و کارفرمایان استان در راهپیمایی روز قدس را خواستار شد و گفت: راهپیمایی روز قدس یکی از عرصه‌های مهم ایمانی است و این راهپیمایی با سال‌های قبل تفاوت دارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز سه‌شنبه در نشست با جمعی از فعالان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان افزود: از آنجا که به دلیل شیوع کرونا، راهپیمایی روز قدس در ۲ سال اخیر برگزار نشد، دشمن جری و گستاخ شده و تصور می‌کند که فلسطین زنده نیست در حالی که با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس امسال نشان می‌دهیم که قدس همچنان زنده و پویاست .

وی با بیان اینکه قدس نماد اسلام و قرآن است، خاطرنشان کرد: قدس پشتوانه قوی مسلمانان را دارد و باید آن را تا می‌توان جدی گرفت و کارگران و کارفرمایان حضور گسترده‌ای در آن داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه بر ضرورت توجه به عرصه‌های ایمانی در عرصه کار، تصریح کرد: با تقویت ارتباط با خدا و خود را پاسخگو دانستن در محضر الهی می‌توان به مسوولیت‌ها و تعهدات خود به خوبی پرداخت و وظایف محوله را به نحو شایسته‌ای ایفا کرد.

نکونام خاطرنشان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای تمرین عبودیت و بندگی است و باید تا می‌توان در این ماه برای پیاده کردن مطالبات و وظایف تلاش کرد.

وی افزود: هر چه بتوان عرصه‌های دینی و عبودیت را در محیط‌های کاری تقویت کرد می‌توان در راستای تحقق اهداف کار و تلاش گام برداشت.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت برگزاری نشست‌های مشترک کارگری و کارفرمایی برای پاسخگویی مناسب به مطالبات تاکید کرد و گفت: همچنین برگزاری نشست با مسوولان اجرایی برای کمک به تحقق شعار سال که بخش مهمی از آن متوجه جامعه کار و تلاش است دارای اهمیت زیادی است.

نکونام تصریح کرد: مطالباتی که در این نشست از سوی تشکل‌های مختلف مطرح شد به حق و دلسوزانه است و با برگزاری جلسات هم‌اندیشی می‌توان این مطالبات را به هم نزدیک و عرصه عملیاتی شدن آن را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به بیان مطابات و مشکلات خود پرداختند.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۹۸ هزار جامعه کارگری بیمه شده و تعداد قابل توجهی کارگر غیررسمی و بیمه نشده است.