تهران- ایرنا - دادگستری آمریکا از اتهام دو اروپایی برای آموزش دور زدن تحریم‌های آمریکا به کره شمالی از طریق استفاده از ارزهای دیجیتالی خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «بونهاپ» دادگستری آمریکا اعلام کرد یک اسپانیایی و یک انگلیسی در منطقه جنوبی «نیویورک» به اتهام " توطئه برای نقض تحریم‌های آمریکا در کره شمالی " دستگیر شدند. 

دادگستری آمریکا همچنین اعلام کرد این دو نفر مظنون به همکاری با یک شهروند آمریکایی برای فراهم کردن غیرقانونی ارزهای دیجیتالی و سرویس های تکنولوژی بلاکچین برای کره شمالی هستند. این دو نفر به طور مشترک کنفرانسی را درباره بلاک چین و ارز دیجیتالی برای کره شمالی برنامه ریزی و سازماندهی کردند. 

این ۳ نفر همچنین به آموزش و مشاوره با اعضای دولت کره شمالی در زمینه ارزهای دیجیتالی و بلاک چین  در راستای دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم شده اند. 

دادگستری آمریکا اعلام کرد «ویرجیل گریفیث» شهروند آمریکایی متهم در توطئه برای نقض تحریم‌های آمریکا برای کره شمالی روز ۱۲ آوریل به تحمل ۶۳ ماه زندانی و جریمه ۱۰۰ هزار دلار محکوم شد. 

کارشناسان سازمان ملل متحد و آمریکا در امور کره شمالی اخیرا متوجه افزایش قابلیت های سایبری پیونگ یانگ شده اند. به ادعای آنها، کره شمالی در روزها و هفته های اخیر با فعالیت های فزاینده سایبری به دزدی ارزهای دیجیتالی جهت کسب درآمد مالی برای برنامه های موشکی و هسته ای خود دست زده است. 

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود یک گروه هکری  کره شمالی که به «لازاروس» معروف است مسئول دزدیدن بیش از ۶۲۰ میلیون دلار در سال جاری از ارزهای دیجیتالی «آکسی» برای بازی های آنلاین می باشد.