خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی خط تولید خودروی سواری «لاماری» در واحد خودرو سازی خمین موجب رونق اشتغال، افزایش سرمایه گذاری و شکوفایی اقتصادی در این شهرستان می شود.

به گزارش ایرنا، «علیرضا نظری» عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از خط تولید خودروی سواری لاماری در واحد خودرو سازی خمین، افزود: پس از بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از این واحد در سال گذشته و پیگیری امور و حل معضلات، بستر راه اندازی خط تولید خودروی سواری لاماری در چند روز آتی مهیا شده است.

وی ادامه داد: واحد خودرو سازی خمین از سه سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و محصولات «ون ۱۶ صندلی» و «کامیونت» را در مدار تولید دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود راه اندازی خط سوم تولید در واحد خودروسازی شهرستان، ریل جدیدی در مسیر توسعه و افزایش اشتغال در زادگاه امام راحل باشد.

نظری با اشاره به اینکه خط تولید کشنده‌ها و کامیون در دستور کار این واحد تولیدی است، گفت: صنعتی شدن خمین در شرایط خشکسالی، راهبرد مهمی در خروج شهرستان از رکود اقتصادی و حل معضل بیکاری جوانان به‌ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: راه اندازی این نوع صنایع سبب رقابت‌پذیری می‌شود و بدون تردید محصول تولیدی این واحد خودروسازی مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

«علی جودکی» ادامه داد: ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در مناطق کم برخوردار نظیر خمین موجب افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی در سطح استان مرکزی ، گفت: پیش بینی می‌شود بخشی از صادرات منطقه از واحد خودروسازی خمین تامین شود.

خمین زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در جنوب استان مرکزی است  که ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.