تهران-ایرنا- در حالیکه دولت اوکراین تعداد زیادی موشک استینگر سفارش داده ، واشنگتن برای تولید بیشتر این سلاح با چالش روبرو شده است و همین امر وضعیت جنگ در اوکراین را با ابهام روبرو کرده است .

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دولت آمریکا اعلام کرده ذخایر مربوط به موشک‌های استینگر این کشور رو به کاهش گذاشته است و به طور حتم ارسال این موشک‌ها به اوکراین با مشکل روبرو خواهد شد. دولت اوکراین تعداد زیادی از این موشک‌ها را سفارش داده است ولی ظاهراً منابع آمریکایی می‌گویند تولید بیشتر این سلاح‌ها با موانع قابل توجهی روبرو شده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده از مقامات آمریکایی، چالش تولید محدود سلاح‌های مذکور و بی‌میلی آمریکا برای افزایش تولید این سلاح‌ها به نظر می‌رسد وضعیت جنگ در اوکراین را با ابهام روبرو کند.

در حالی که خود نظامیان آمریکایی نیز استفاده محدودی از موشک‌های استینگر دارند،‌ آمریکا عرضه این نوع سلاح‌ها را محدود کرده است. استینگر سلاحی سبک وزن است که برای هدف قرار دادن بالگرد و هواپیما از آن استفاده می‌شود.

یک منبع آگاه در وزارت دفاع آمریکا گفته بود که درست قبل از آغاز جنگ اوکراین آمریکا قصد فروش استینگرهای قدیمی خود را داشت ولی با این وجود کمبود ذخیره این سلاح‌ها احساس می‌شود.

بر اساس یک پست فیس بوکی در تاریخ ۶ آوریل منتشر شده توسط آرویداس آنوسوسکاس، وزیر دفاع لیتوانی، نیروهای اوکراینی حداقل ۶ هدف را با استفاده از استینگرهای لیتوانیایی ساقط کرده‌اند.

به گفته یک مقام دولتی از ماه فوریه تا کنون آمریکا ۱۴۰۰ استینگر به اوکراین ارسال کرده است ولی تامین سلاح‌های بیشتر با مشکل روبرو خواهد شد.