بجنورد-ایرنا- جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: بارش باران جاده های استان در محورهای مختلف را لغزنده کرده است از این رو رانندگان با احتیاط برانند. 

سرهنگ محمدرضا قهرمانی نژاد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون رانندگان عبوری از گرنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه و گردنه اسدلی در محور بجنورد-اسفراین با بارش باران روبه رو هستند.

وی با اشاره به اجرای عملیات عمرانی در مسیر آشخانه- بجنورد گفت: این محور برای اجرای عملیات عمرانی و پایدارسازی این جاده اصلی بسته است و ترافیک از مسیر جایگزین انجام می شود. 

سرهنگ قهرمانی نژاد افزود: تردد وسایل نقلیه عبوری از آشخانه به بجنورد به مسیر قدیم آشخانه به بجنورد ( بدرانلو ) منتقل شده اما تردد در بجنورد-آشخانه همچنان از این مسیر بزرگراهی قابل انجام است. 

وی گفت: به رانندگان عبوری از جاده قدیم بدرانلو توصیه می شود با توجه به اینکه عرض این محور کم و جاده بدون شانه است، به جد قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و از تخلف تجاوز به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند. 

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: رانندگان از شتابزدگی خوداری کرده و با حوصله برانند.

بر اساس این گزارش، جاده بجنورد - آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو، به دنبال بارندگی های شدید بهار سال ۹۹ به علت رانش زمین، دچار مشکل و ناایمن شد و تا زمان حل مشکل، تردد خودروها از این محور ممنوع و از طریق جاده قدیم بدرانلو انجام شد و اکنون عملیات عمرانی در این محدوده در حال انجام است. 

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند. 

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵  کیلومتری غرب بجنورد واقع است.