همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال با حضور پرشور و باشکوه مردم در ۶ نقطه این شهرستان با هدف اعلام حمایت قاطع از مقاومت مردم مظلوم فلسطین علیه اشغالگران برگزار می شود.

به گزارش ایرنا؛ «حسین فارسی» روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی راهپیمایی روز قدس در شهرستان ملایر، اظهار داشت: پس از ۲ سال شیوع ویروس کرونا، امسال راهپیمایی روز قدس در شهرستان ملایر با حضور پرشور و عظیم مردمی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی ضمن تاکید بر فضاسازی شهری و محیطی متناسب با این روز بزرگ، افزود: باید فضای شهر متناسب با روز قدس آذین‌بندی شود و اصناف، بازاریان، ادارات و بانک‌ها و دیگر نهادها، از هم اکنون برای فضاسازی محیط و حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس اقدام کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه سرود «سلام فرمانده» با حضور دانش‌آموزان قبل از شروع راهپیمایی روز قدس در میدان امام حسین(ع) اجرا می‌شود، بیان کرد: مسیر راهپیمایی روز قدس در شهر ملایر از میدان امام حسین(ع) تا مسجد جامع این شهر تعیین شده است.

️فارسی با اشاره به اینکه راهپیمایی ساعت 11 و 30 دقیقه با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف در ملایر آغاز می شود، گفت: ستادهای فرعی در سطح بخش‌های تابعه تشکیل و هماهنگی‌های لازم در راستای برگزاری راهپیمایی روز قدس در سایر نقاط این شهرستان نیز انجام شده است.

وی همچنین از برگزاری نماز عید سعید فطر در نقاط مختلف شهرستان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: محوری‌ترین مراسم در مسجد جامع و دیگر مساجد سطح این شهرستان در فضای باز برگزار خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ملایر نیز اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در شهرهای ملایر، سامن، زنگنه، جوکار، اسلامشهر آق‌گل و ازندریان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «روح‌الله نجفی‌مقدم» یکی از وظایف روزه‌داران و نمازگزاران در روز قدس را ادامه دادن راه اصلی اسلام که آزادی قدس و فلسطین است، عنوان کرد و اظهار داشت: سردادن ندای یکپارچه «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» و شعارهای استکبارستیزی در روز قدس نشان دهنده اتحاد آزادیخواهان جهان برای رفع مشکلات فلسطین، یمن و سایر کشورهای اسلامی است.

 وی ادامه داد: پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته تا سرود «سلام فرمانده» با حضور دهه نودی‌های همزمان با رهپیمایی روز قدس در شهر ملایر اجرا شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس از محل میدان امام حسین(ع) به سمت مسجد جامع برگزار و با اقامه نماز جمعه ختم می‌شود، افزود: مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار ملایر بار دیگر با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، صلابت، بیداری و حمایت خود را از مردم فلسطین به رخ جهانیان می‌کشند.

به گزارش ایرنا؛ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با دستور و تدبیر ارزشمند و تاریخی امام راحل برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی، روز جهانی قدس نامگذاری شده است.